Události přihlíželi hosté z německého MSC Tirschenreuth a domácího sdružení Rozvoj okresu Tachov z Plané. Po úvodních slovech se s dalšími návštěvníky společně vydali na pěší prohlídku okruhu, který bude sloužit k výcviku řidičů od patnácti do dvaceti roků věku a ke zdokonalování řidičských dovedností.

„Vjezd do autodromu bude běžně zavřený závorou a jízdy se budou konat jen při pořádání akcí a  to pod dohledem zkušených instruktorů. Jinak by to ani nemělo cenu, kdyby si tu jezdil kdokoli bez toho, aby řidiče někdo upozornil na případné chyby v řízení, které dělá," sdělil Pavel Novák, předseda sdružení Rozvoj okresu Tachov s tím, že počet akcí  od jara do podzimu nepřekročí jednu za měsíc.

Výstavba autodromu přišla na zhruba tři sta tisíc korun, náklady jsou převážně hrazeny z dotačních fondů, především z Regionálního sdružení obcí EGRENSIS. Podél dráhy jsou místy vybudovány ochranné valy, které porostou travou, umělé kužely v brzké době nahradí speciální svodidla. Autodrom Planá je postaven v areálu bývalého kamenolomu u Křížence. Ten se využíval do sedmdesátých let minulého století. Následně v něm armáda ČSSR vybudovala vojenské autocvičiště pro výcvik vojáků základní služby a takto byl až do začátku devadesátých let využíván.