Pomáhat přišli na nádraží nejen železničáři, ale také místní občané a příznivci této romantické železnice z celých Čech.

„Kromě úklidu stanice byla hlavním úkolem příprava dřevěného nádražního skladiště na velkou rekonstrukci, po které zde vznikne regionální železniční muzeum. Akci pořádalo sdružení Plzeňská dráha, které nad tratí převzalo patronát,“ sdělil nám Miroslav Klas z Plzně, který před lety začal vytvářet webové stránky o trati a zajímat se o její historii.

Na bezdružické nádraží dorazil až z Prahy také Damir Holas, který studuje na zemědělské univerzitě obor regionálního rozvoje. „Zdejší kraj mě učaroval a myslím, že je moc dobře, pokud se místní obyvatelé trať snaží zvelebit a oživit pořádáním různých kulturních akcí. Využívat takto romantické železnice pro rozvoj turistického ruchu je ve světě populární a má to značný ekonomický přínos. Tady v Bezdružicích jsou ještě na začátku cesty, a proto je to pro mne zajímavé i ze studijních důvodů,“ řekl nám.

„Největší práci nám dalo vykopat kořen přestárlého keře nedaleko skladiště. Dělali jsme to skoro půl dne a až pak si člověk uvědomí tu nesmírnou práci, kterou zde dělníci při stavbě nádraží odvedli. Tehdy před sto lety kromě lopat, motyk a koleček žádnou mechanizaci neměli a pracovní doba na stavbě byla běžně dvanáct hodin,“ komentoval víkendovou brigádu Miroslav Klas.

Marek Plochý, jednatel Plzeňské dráhy, naznačil, na co se mají letos návštěvníci Bezdružického parního léta těšit. „Budou to samozřejmě historické parní a motorové vlaky, historický autobus, pivní slavnosti, představení hudebních skupin přímo na nádraží a mnoho dalších atrakcí. Nad tím vším budou samozřejmě bdít oblíbení četníci,“ uvedl.