„Zatímco se v předchozí době aktivity dotýkaly především horní části trati kolem Konstantinových Lázní, letos na podzim došlo i na spodní část trati blízko Hracholuské přehrady. Ve spolupráci s obcemi proběhla počátkem září brigáda dobrovolníků na zvelebení zastávky Blahousty a v sobotu na vyčistění nádraží Trpísty,“ upřesnil Deníku Miroslav Klas z plzeňské Společnosti pro veřejnou dopravu.

Během brigád byly zlikvidovány náletové dřeviny, staré nefunkční oplocení, uklizen letitý nepořádek a nánosy špíny. „Nádraží v Trpístech i Blahoustech se po brigádách zase stala o něco přívětivější vstupní branou do obcí. Akce se zúčastnili jak místní železničáři, tak občané a příznivci regionu pod záštitou občanského sdružení Plzeňská dráha, které je patronem této lokálky,“ dodal Klas.

Stanice Trpísty slouží svému účelu již od zahájení provozu na trati. „Dříve se na ní nakládaly především zemědělské plodiny a výrobky cihelny v Trpístech. Z cihelny na nádraží dokonce vedla mezi válkami úzkorozchodná průmyslová železnice. Pokud by se zachovala do dnešních dnů, byla by jednou z velkých atrakcí regionu,“ popsal trpístské nádraží dále Klas. V současnosti se v Trpístech nakládá na nákladní vagony dřevo, výjimečně se také jezdí na vlečku do zemědělského areálu. Nádraží slouží obyvatelům Trpíst i cestujícím z nedalekých Erpužic.

V rámci rozpracovaného projektu Vlídná nádraží – Bezdružická lokálka je plánováno další zvelebení okolí stanice včetně vybudování úschovny jízdních kol ve sto let staré typové dřevostavbě, která dříve sloužila jako staniční záchodky. „Význam stanice pro turistický ruch vzroste po dokončení dlouhodobé rekonstrukce unikátního barokního zámku v Trpístech. Ten je zatím přístupný pouze při výjimečných příležitostech,“ uvedl zástupce Společnosti pro veřejnou dopravu.