Kvůli opatřením souvisejícím s nouzovým stavem je ale není možné plně využívat, učni proto vyrábějí své sladké školní práce doma.
„Naši učni v oborech Kuchařské práce a Cukrář provádí své praktické úkoly dle školního zadání v domácím prostředí a pomocí sociálních sítí a kanálu YouTube nám a sobě navzájem své výsledky představují,“ vysvětlila Deníku zástupkyně ředitele pro praktické vyučování Petra Pechová.
Jak dodala, studenti živnostenské školy mají mezi sebou vytvořeny skupiny prostřednictvím aplikace WhatsApp a svoji práci si vzájemně předvádí i na svých facebookových profilech.
„To samozřejmě ulehčuje závěrečnou klasifikaci a zároveň náš pedagogický sbor ví, jak jsou šikovní a samostatní a že v praxi poté jistě dobře obstojí. Vždyť mnohé z nich čekají za několik týdnů již teoretické a praktické zkoušky,“ uvedla dále Pechová s tím, že takový výsledek středoškolského vzdělání je žádoucí a přínosný pro ekonomiku - samostatnost a iniciativa jsou důležitými vlastnostmi, které by budoucí živnostníci a řemeslníci měli mít.
Jak konstatovali zástupci Střední školy živnostenské v Plané, teoretická i praktická výuka může ve škole plnohodnotně pokračovat díky informačním technologiím, nasazení učitelů a aktivnímu přístupu žáků.
„Nemůžeme připustit, aby výuka zaostávala, když máme v podstatě všechny prostředky, abychom v ní zdárně pokračovali,“ uvedla dále zástupkyně ředitele pro praktické vyučování.
Žáci školy jsou podle jejích slov zvyklí z běžné výuky pracovat samostatně, ptát se vyučujících a konzultovat výsledky své práce mezi sebou. „To naši práci nyní, v době pandemie ulehčuje, a tak víme, že dobré návyky se vyplatí,“ uvedla Pechová.
Kromě výuky prostřednictvím informačních technologií se škola zapojila hned po vyhlášení nouzového stavu a povinnosti nošení roušek do výroby těchto ústenek. V prostorách školy šili roušky zaměstnanci školy i někteří žáci. Roušky putovaly potřebným, především seniorům v Plané a okolí.