Dříve byl přejezd používaný sporadicky. S vybudováním nové komunikace do průmyslové zóny v bývalých kasárnách je frekvence vozidel i lidí větší. Zvýší se ještě víc, až bude za kolejemi otevřen nový finanční úřad.

„Je možné udělat něco s věčným zvoněním na přejezdu? Bydlíme prakticky naproti, je to velice nepříjemné,“ napsal jeden z obyvatel na webovou stránku tachovského městského úřadu. Další se přidal: „Stav je neúnosný, všechny nás budí první vlak ve 4.20 hodin.“

„O problému vím a jednal jsem o něm se Správou železniční dopravní cesty,“ uvedl starosta Tachova Ladislav Macák. „Vyšli nám vstříc v tom, že hlasitost zvonění nastavili na minimum a vlak jezdí rychleji, takže se zkrátila doba pro zvukovou signalizaci.“

„Pokud občanům vadí výstražný zvukový signál, je možné tento zvuk nahradit modernějším zvukem, který je navržen tak, aby nebyl tak rušivý,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota. „Změnu však provádíme pouze v případě, že investice bude hrazena tím, kdo výměnu požaduje, například městem,“ doplnil informaci s tím, že teoreticky by mohly připadnout do úvahy i závory. Ovšem opět za předpokladu, že vše plně uhradí žadatel.

„Zjistíme, co se dá dělat. Pokud by to nebylo příliš drahé, požádáme o změnu zvukové signalizace. Rozhodně budeme dál jednat. Chceme se informovat, zda by nebylo možné vypnout zvukovou signalizaci úplně a nechat jen světelnou, řekl starosta Macák.