Třicet korun za litr naturalu. Taková je dnes realita na čerpacích stanicích na Tachovsku. „Auto potřebuji, dojíždím za prací až do Plzně,“ říká Karel Kruba z Tachova. „Sice jezdím na naftu, ale i při současných cenách projezdím měsíčně i několik tisíc,“ dodal. Přestože ceny nafty rostou, jízdné ČSAD autobusy Plzeň nezvyšuje. „Zůstáváme zatím s cenami na stejné úrovni. Pokud by ale cena nafty nadále stoupala, začali bychom nejspíše jednat s krajským úřadem o řešení situace.

Ale není to aktuální, bylo by to pouze za mimořádné situace,“ řekl ředitel ČSAD Plzeň Miroslav Hucl. Zdražení se ale už dotklo cestovních kanceláří. „Na základní cenu zájezdů vliv nemá. Odrazí se na palivovém příplatku,“ uvedl Dan Plovajko, mluvčí cestovní kanceláře Fischer. Palivový příplatek byl zaveden asi před dvěma lety a připočítává se k ceně zájezdu a týká se leteckých zájezdů. „Devátého května jsme v souvislosti s růstem cen nafty přistoupili ke zvýšení palivového poplatku z 990 korun na 1190 korun,“ dodal Plovajko s tím, že zvýšení se týká pouze zákazníků, kteří si zájezdy zarezervovali až po devátém květnu. Mohou řidiči, kteří jsou na dojíždění autem do zaměstnání závislí, i ostatní motoristé ušetřit? Jak se mají chovat? „Především se dá spotřeba uhlídat plynulou jízdou.

Je ovlivněna tím, kolikrát používáme brzdu. Na spotřebu má vliv časté zpomalování a zrychlování vozu. Samozřejmě je důležité dodržování rychlosti mimo obec. Čím rychleji jedeme, tím spotřeba benzínu stoupá,“ řekl Deníku atomobilový závodník Karel Trněný.