Středem všech radovánek se stalo místní náměstí a prostranství před hasičskou zbrojnicí. Nechyběly statické ukázky soudobé i historické techniky, vystoupení stříbrské Amatovky nebo nafukovací dětské hrady. „Sbor vznikl v roce osmnáct set osmdesát dva jako reakce na předešlé ničivé požáry," připomněl historii starosta obce Jan Grygar.

Hasiči jsou skutečně nedílnou součástí městského dění. Pracují s mládeží, podílí se na kulturním životě a občanům všemožně vypomáhají. Samozřejmostí je pak vyjíždění k požárům a dalším živelným katastrofám. „V poslední době jsme vyjížděli do Stříbra, kde jsme hasili rozsáhlý požár trávy, hasili jsme domek v Kokašicích. Vyjížděli jsme na požáry do Plané, na faru a na hořící pekárnu, zasahovali jsme i na požáru staré hospody ve Svojšíně," zavzpomínal velitel Jaroslav Bláha.

Černošínský sbor je zařazen ve třetí kategorii jednotek požární ochrany a na spolupráci s krajským vedením a ostatními sbory si nestěžují. „Počítají s námi. Zvedají nás poměrně často," vyzdvihl Bláha.

Nedávno se rozrostl i vozový park. Do výbavy totiž černošínští dostali zásahové vozidlo na podvozku Man za pět miliónů korun. „Je to zásahové vozidlo číslo jedna. Je v něm veškeré potřebné vybavení na požáry, i dýchací přístroje," podotkl velitel.

V nejbližší době by chtěli hasiči opravit střechu hasičárny a dodělat muzeum techniky. „Je to věc, která je rozjednaná mnoho let. Snad už to dotáhneme do konce. Mělo by vzniknout ze staré zdejší stodoly," věří starosta hasičů František Hrubý.

Co se skrývá za vraty

Černošínští hasiči mají zbrojnici u náměstí. V budově si nevelebí jen nejmladší zásahové vozidlo Man, ale i Avia a stařičká Praga V3S z roku 1961. „Naposledy tuším vyjížděla v roce osmdesát čtyři nebo tři. Je to veterán se kterým se předvádíme," řekl s úsměvem velitel Jaroslav Bláha. Cisternová automobilová stříkačka má výkon požárního čerpadla 1600 l/min. Posádku tvoří pětice hasičů – zvláštností je budka pro třihasiče vzadu. Obsah vodní nádrže je 3500 litrů, nádrž na pěnidlo má 200 litrů.

Čerpadlo se zapíná pomocí synchronizované spojky napojené podobně jako u CAS – Praga RN od klikového hřídele. Z jedné strany je nářadí požární a z druhé vozidlové. Od požárního čerpadla je vyvedeno potrubí k chlazení olejové vany motoru.

Zdroj: http://sdh-cernosin.webnode.cz/