„Největší kolaps byl koncem loňského roku, když se dělal nový povrch silnice. Chodová Planá byla na jeden podvečer doslova ucpaná automobily a nebylo možné se prakticky hnout z místa,“ vzpomínají svědkové.

Radnice už proto delší časo volá po obchvatu. Ten by se měl začít stavět v roce 2010, úřad městyse se podle slov starosty Jana Volného snaží dělat vše proto, aby se začalo již v roce 2009. „Tlačíme na to, aby se začalo stavět ve druhé polovině příštího roku. V současné době musí projekt projít územním a stavebním řizením. Ještě se dořešuje výkup dvou pozemků, po kterých by nová silnice měla vést,“ řekl Deníku starosta Chodové Plané.

Silnice, po které by motoristé Chodovou Planou objížděli, bude dlouhá bezmála osm kilometrů. „Stavba bude začínat prakticky v Plané u Teska. povede souběžně se stávající komunikací a Chodovou Planou bude obcházet z východní strany. Bude křižovat silnici na Mariánské Lázně a přemosťovat železniční trať. Na současnou silnici první třídy se napojí u Trstěnic,“ informoval Pavel Pokorný z Ředitelství silnic a dálnic Plzeň, který má přípravu této stavby na starosti. Další úsek již je v kompetenci karlovarského ředitelství.

Problémy s předimenzovanou dopravou mají také lidé podél frekventovaného dálničního přivaděče k Nové Hospodě. „Když se na silnici stala nehoda, doprava byla přesměrována přes naši osadu. Po návsi kolem rybníka jezdil jeden kamion za druhým,“ řekl Petr Janata z Bezděkova.

Také v Boru blízkost dálnice pociťují. „Provoz kamionů je pořád větší. Takže se časem může začít ničit i nově vybudovaná vozovka a chodníky v Nádražní ulici,“ uvedl místostarosta Petr Myslivec. „Už jsme situaci konzultovali se správou a údržbou silnic. Myslím, že by se neměla odkládat stavba obchvatu,“ dodal.

Plánované stavby na Tachovsku:

  • Obchvat Chodové Plané:
  • délka 7856 metrů, náklady 1,153 miliardy Kč, realizace 2010–2013
  • Nová Hospoda – Kočov:
  • délka 3780 metrů, realizace 2008–2010, přípravné práce