Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

Dětský sbor se ozval z Číny

Tachov – Na soutěž pěveckých sborů do daleké Číny odcestoval před několika dny Tachovský dětský sbor. Jeho sbormistr Josef Brabenec poslal Deníku první zprávu z cesty sboru. Ta se neobešla bez drobnějších komplikací.

26.7.2010

Čína - ilustrační foto.Foto: archiv

„Autobus nás spolehlivě dopravil na pražské letiště. Máme časovou rezervu, lelkujeme letištní halou. Konečně jsme odbaveni, ještě jedna píseň, kterou si vyžádal personál a už sedíme v airbusu do Istanbulu,“ píše ve zprávě Brabenec.

„Jede nás třicet členů hlavního sboru, J. Brabencová (foto, video, práce všeho druhu), R. Dvořák (tlumočení, korespondence), E. Klimtová z Chebu (klavíristka), MUDr. R. Meinlová (hojení ran na těle a na duši), J. Brabenec (dirigování, chválení, běsnění).“

V devět hodin večer přistál sbor v Istanbulu. „Putujeme obrovským letištěm, cestou při kamerování vypadl mé ženě pas a v časové tísni začalo velké pátrání. Všichni už seděli v letadle a byli jsme smířeni s tím, že žena poletí druhý den zpět do Prahy. Pět minut před odletem přinesl pas turecký policista, bleskové odbavení a všichni jsme se vznesli nad Istanbul,“ popsal dále sbormistr.

Čekal je dlouhý let do Šanghaje. „Jídla a pití dost, jen ta sedadla jsou pro krátké nohy. Klidný let bez turbulencí a příští den ráno v 9.30 hodin našeho času jsme v Šanghaji, kde je právě půl čtvrté odpoledne. Složité prohlídky po přistání, urgujeme jeden ztracený kufr. Před letištěm nás čekají naši hostitelé, dva členové dobrovolnického sboru. Nasedáme do připraveného autobusu a čeká nás pětihodinová cesta do místa festivalu, kterým je město Shaoxing. Dálnice s velmi malým provozem, každých 15 minut nás burcuje hrbol na silnici – asi takový, jaký vyrostl nedávno u Benešovic.“

Večerní město je podle pokračování autentické zprávy krásně osvětlené, plné rozmanitých moderních budov.

„Dorazili jsme do festivalové vesnice, která je přísně hlídána. Registrace sboru, ubytování v internátu. Počasí je solidní – horko jako v Tachově, ale po inzerované vlhkosti ani památka.

V internátu jsme zabrali celé patro. Každý pokoj má klimatizaci, sprchu a turecký nášlapný záchod. Každá postel má moskytiéru, ale komárů je naštěstí méně, než u nás doma,“ pokračoval v popisu prvních dojmů Josef Brabenec.

Spát šli členové sboru o půlnoci 22. července po, jak sami uvedli, perné a zdlouhavé cestě. Všichni ji přežili bez úhony. Další den čekají sbor dvě soutěže.

Autor: Jiří Kohout

26.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
Snímky z utkání Lom - Konstantinovy Lázně.

Lídři nezaváhali, Chodský Újezd i Lom nadále vládnou

Návštěva prezidenta ČR Miloše Zemana v Horšovském Týně

OBRAZEM: Měli byste opravit Míčovnu, vzkázal prezident v Horšovském Týně

FOTOGALERIE: Dva autoři vystavují v muzeu

Černošín – V černošínském muzeu byla zahájena výstava fotografií Moniky Šavlové z Kladrub a Štefana Kučíka ze Stříbra.

SLEDUJTE ON-LINE: Prezident Miloš Zeman diskutuje s občany v Horšovském Týně

Plzeňský kraj - Sledujte s Deníkem návštěvu prezidenta v kraji.

FOTO: Města si po čtvrtstoletí znovu potřásla pravicí

Stříbro – Spolupráce mezi městy Stříbro na české straně a Vohenstrauss na německé straně, trvá už několik desetiletí. Ta oficiální, na základě smlouvy o partnerství, pak 25 let. A právě tu chtěli zástupci obou měst stvrdit společným přátelským setkáním.

Nebude to jednoduché, míní kouč Vrba

Lucern (od zvláštního zpravodaje Deníku) – V české lize suverénně kralují a zdolávají jednu těžkou překážku za druhou. A uspět chtějí také v Evropské lize. Fotbalisty Viktorie Plzeň čeká dnes večer třetí zápas ve skupině G – na stadionu v Lucernu se postaví FC Lugano, poslednímu týmu ve skupině.