Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

Argentinský deník TDS: Festival ve městě Tandil

TACHOV - Do La Platy jsme urazili dalších 60 km koncertního putování. Město má 400 tisíc obyvatel, s aglomerací dvakrát tolik

6.11.2007

Ilustrační foto.Foto: archiv

Silnice vede krajinou plnou vody, po obou stranách občas vidíme bídné slumy. Brzy jsme v centru, nemůžeme přehlédnout nádhernou neogotickou katedrálu z 19. století. Výtahem jedeme na kostelní věž - údajně má být vidět až do Uruguaye, jenže prší a obzor mizí v mlze. I tak pohled na město z ptačí perspektivy stál za to. Pak jdeme na prohlídku Teatro Argentino, kterou nám objednal náš manažer Bernardo. Vyslechli jsme výklad o požáru původní budovy v roce 1978.

Nové divadlo pak stavěli 20 let. Má mít čtyři patra, dostavěná jsou jen dvě plus tři suterénní podlaží. Připomíná betonový dům hrůzy u Radbuzy (dnešní KD Inwest v Plzni – pozn.red.) V kloboučnické dílně jsme si vyzkoušeli klobouky k opeře Carmen, viděli jsme tvorbu a malování dekorací. Pak nás autobus veze do kempu u La Platy, neprší, ale dost se ochladilo. Naše spacáčky přijdou vhod. Koncert v Teatro Argentino se koná v půl deváté večer. Před námi zpívá zajímavý operní dětský sbor.

Program TDS má výborný ohlas, přidáváme a po zpívání je ve třetím suterénu připraveno pohoštění a setkání se zpěváky. Spát jdeme utrmácení ale spokojení. Nikdo nemarodí, doufáme v lepší počasí. Blížíme se k Tandilu Z La Platy frčíme autobusem dalších 500 km do Mar del Platy. Ubytovali jsme se v hotelu Delfin v centru města a hned jedeme zpívat do anglické školy na předměstí. Vítá nás ředitel - anglický typ profesora - a provádí školou. Je celá v krásné přírodě. Studují v ní děti od věku mateřské školy do středoškoláků. Líbí se nám krédo školy: Svoboda - Odpovědnost. Zpíváme pozorným žákům, malé pohoštění a zpět do centra města.

Máme chvíli volno na prohlídku a nákup suvenýrů a od 20.30 zpíváme náš desátý koncert zájezdu, tentokrát v Teatro Mar del Plata. Mezi posluchači opět přítomno několik nadšených Čechů, přidáváme a sklízíme gratulace. Ještě nás čeká pozdní neplánované setkání - se žáky střední školy s pohoštěním, ukázkou tanečních kreací a spát jdeme opět po půlnoci. V pátek 2. listopadu jdeme na prohlídku města. Mar del Plata má 700 tis. obyvatel, v sezóně nejméně 1,5 mil.

Nejprve se vydáváme k moři - na pláž je to z centra asi 10 minut pěšky. Voda je ledová, tak sbíráme mušličky a kamínky, máčíme si unavené nohy. Pak se vracíme do centra, obdivujeme krásnou vynalézavou architekturu, obchody, jsme z města u vytržení. Ve 13 hodin rychle balíme kufry a jedeme do naší poslední štace - festivalového města Tandil, vzdáleného 200 km. Cestou se poprvé v Argentině objevují kopce a krajina je vůbec rozmanitější. Jsme u cíle Ubytovali nás v internátě společně s vysokoškolským sborem z Banské Bystrice.

Patrové postele nám připomínají naše soustředění. Zpíváme na zahajovacím koncertu festivalu po dvou argentinských sborech. Vše se odehráva hodně pozdě, jak je v kraji zvykem. Koncert od 21.30, večere po koncertu a spát jdeme zase po půlnoci. Jenže už jsme na to zvyklí, horší to bude s aklimatizací doma. Všichni se těší na rodiče a kamarády, ze zážitků nám jde hlava kolem. Naštěstí jsou všichni v pořádku, festival pokračuje, let domů se blíží.

6.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
Rybník Regent u Chodové Plané na Tachovsku se připravuje na výlov.

ZMĚNA: Výlov Regentu začíná až v pátek

Ilustrační foto

Okresní derby mezi Planou a Borem vyhráli hosté, Planá je poslední

Hejtman Bernard: Prezidenta přijmu, ale servilní nebudu

Plzeň - Čtyři prezidentské návštěvy stály hejtmanství už 1,3 milionu korun.

Uzavírka Bělojarské ulice bude pouze částečná

Tachov – Už včera začala částečná uzavírka jedné z velmi frekventovaných ulic v Tachově, a to Bělojarské ulice, která je hlavní dopravní tepnou na sídliště Východ.

Naši prvňáci už ve středu v Tachovském deníku, představíme ZŠ Mánesova

Tachovsko - Ve středu 18. října najdete v Tachovském deníku prvňáky ze ZŠ Mánesova ve Stříbře.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.