Záchranáři byli přivoláni k desetileté dívce, která zaměnila své prášky na alergii za ty, které používala její babička.

Dívka se špatnými léky přiotrávila. „Jednalo se o intoxikaci léky. Pacientka omylem požila prášky, které používala její babička. Nejednalo se o úmyslné požití, ale opravdu o záměnu,“ sdělil mluvčí krajských záchranářů Martin Brejcha. Děvče naštěstí nebylo ohroženo na životě.

GELOVÉ TABLETY

Podle mluvčího záchranky není tato situace ojedinělá. Problémem ovšem nejsou prášky, tedy léky, nýbrž gelové tablety do myček na nádobí, či do praček.

„Občas k záměně léků bohužel dojde, ale častěji záchranáři vyjíždějí k situaci, kdy dítě sní gelové tablety do praček. Jedná se o nebezpečnou záležitost. Ve chvíli, kdy dítě prokousne obal takovéto kapsle, dostane se její velmi agresivní vnitřek do pusy, v nejhorším případě do krku a trávicího traktu. V tu chvíli je zaděláno na velké zdravotní problémy,“ dodal k tématu mluvčí.

Někomu se může zdát rada v podobě držení léků a dalších nebezpečných látek co nejdál od dětí jako klišé, podle záchranářů to je ale nejlepší prevence. „Léky a případně gelové kapsle by měly být na bezpečném místě. Pokud již k pozření dojde, je nutné si uvědomit, o jaký lék se jednalo. Když dítě sní tabletu ibalginu, ve většině případů není ohroženo na životě. Pokud jde třeba o léky na srdce, už může být problém,“ řekl Brejcha.