Jan Korejs z Tachova chodí do kina dvakrát až čtyřikrát do roka. „Když uvedou nějaký trhák, tak samozřejmě taky jdu. Lákají mě spíše nové české filmy, než ty zahraniční, akční,“ řekl nám.
Podle provozovatelů kin chodí málo lidí. Klasické kino už dnes totiž netáhne tolik, jako takzvané kino domácí, které je pohodlnější. Do kin často přijde jen několik lidí.

Správci kin ale mají jasno. Do kin lidi lákají jen filmy podpořené reklamou. „Nebudeme si nic zastírat. Je to trend, který platí ve většině menších kin v celé republice. Je jen pár filmů do roka, které rozhodují o celkové návštěvnosti. Každopádně do kina chodí málo lidí. Určitě vymizelo to, že by lidi táhnul americký akční film. To už pozoruji od počátku devadesátých let. Je i na pováženou, že si lidé umí a mohou stáhnout premiérový film několik dní před premiérou. To se jim také do kina logicky nechce. My, tedy v malých kinech, bychom měli vymýšlet věci, které nemůže nabídnout multikino a tím lidi přitáhnout,“ řekl správce plánského kina Jiří Kalaš.

Starosti správcům kin dělá i přechod na digitaliazci filmů. „To by znamenalo, že by se filmy nevyráběly na klasický filmový materiál. Museli bychom investovat dva až čtyři miliony korun do celého promítacího zařízení. Do promítacího stroje by se vložil harddisk a z toho by se pak promítalo. To je ale pro většinu malých kin krok k zániku. Měli bychom se dostat i cenově níže a oslovit diváky každého věku a jim samozřejmě přizpůsobit filmovou nabídku,“ vysvětlil Kalaš.

Nejúspěšnějším filmem v historii plánského kina byla Drsná planina, která se v okolí natáčela. Za tři dny tehdy navštívilo biograf více než tři tisíce lidí.
S návštěvností bojují ve většině kin v okrese. „Lidé přijdou na filmy, které mají velkou reklamu. Ale zatím zaznamenáváme průměrnou návštěvnost. Každý film má svého diváka. Je to jednoduše individuální. Někdy přijdou čtyři lidé, někdy patnáct a někdy naplníme celé kino. Posledními trháky byly Bathory a Mamma Mia. Každý z nich dvakrát vyprodal sál,“ informovala Deník vedoucí kina v Tachově Jaroslava Wanková.
Obdobná situace panuje například ve Stříbře, Boru nebo Bezdružicích.

„Snažíme se lákat především výběrem filmů. Ale mohu potvrdit, že lidé přijdou zejména na filmy, které mají silnou reklamní kampaň. Nízká návštěvnost je také zapříčiněna existencí multikin. Mají premiéry dříve, než my. Diváci potom jedou raději do Plzně,“ uvedl ředitel Městského kulturního střediska ve Stříbře Petr Patočka.

„My promítáme pouze dvakrát do měsíce. Ale naučili jsme chodit do kina děti. Rozhodně je ale kino prodělečné. Když přijde padesát lidí, je to úspěch,“ řekla Radka Danková ze správního odboru bezdružické radnice .