Rodiny telefonovaly svým vzdáleným příbuzným na druhý konec republiky a vyprávěly si, co se od minule přihodilo.
Po několika letech začaly telefonní budky ohrožovat pevné linky, které se na špici také dlouho neudržely. V dnešní době mobilů, internetů a různém volání přes webkamery stojí telefonní budky osamoceny a zarůstají pavučinou.

„Společnost Telefónica  provozuje v současné době v celé České republice celkem 13.800 telefonních automatů. Zhruba polovinu budek provozujeme na zakázku od státu, přestože jejich provozování není ekonomicky rentabilní,"sdělila tisková mluvčí společnosti Kateřina Mikšovská.
Kolega Antonín Hříbal potvrzuje, že v telefonní budce viděl v dešti stát slečnu, která telefonovala z mobilu. Tachov čítá několik desítek těchto budek na schovávání před deštěm.

„Mě se to tu vůbec nelíbí. Je to naprosto zbytečné. Každý víkend si vinárníci, když jdou z hospody, krátí chvíli a zpříjemňují cestu domů kopáním do koše, kopáním do této telefonní budky a dokonce si v ní i někdo minulý týden ulevil a vykonal potřebu. Je to k ničemu. Chodím denně do práce přes celé město a nepamatuji si, že bych tu někoho viděla telefonovat. Budky  jsou oblepené inzeráty a je tu bordel. Nic víc. V dnešní době má každý mobily a budka už je přežitek doby," říká Jaroslava Vavřínová ze Zárečné ulice v Tachově.

Majitelé telefonních budek to však vidí jinak. Pečují o ně, dělají jim pravidelné servisy a zdá se, že se jejich provoz vyplatí.

„Naše telefonní budky pravidelně monitorujeme a o telefonní automaty v nich pečujeme, tedy budky uklízíme a automaty opravujeme. Ve většině případů si opravu automatu vyžádá sám, protože sám pozná, že s ním není něco v pořádku, a ohlásí poruchu do centra. Ve zbylých případech k opravám dochází tehdy, pokud poruchu ohlásí zákazník. Číslo na poruchy je uvedeno na každém telefonním automatu a volání na danou linku je zdarma," dodala mluvčí Mikšovská.