Ačkoliv původně mělo být vše hotovo do konce února, podle Petra Žákovce ze Správy železniční dopravní cesty stavba pokračuje podle plánu. „Termín dokončení byl ale posunut na závěr dubna,“ uvedl a vysvětlil, že zpoždění vyplynulo z nutnosti přepočítat korozní nosnost staré konstrukce, aby mohla být provedena výměna konstrukce otáčením. „Tato technologie je evropským unikátem,“ dodal. Otáčení prvního bloku trvalo v říjnu tři a půl dne, na druhou část potřebovali stavaři zhruba dva dny. Poslední ocelový blok plánují přetočit v polovině března.

Opravený most přes přehradu dovolí také vlakům jezdit rychleji. Čas jízdy vlaků přes Pňovany do Bezdružic by se mohl zkrátit o pět minut. „Počítáme se zvýšením frekvence provozu na trati a od roku 2021 by na trať měly vyjet modernější, pohodlnější a rychlejší motorové vozy,“ uvedla Marcela Benediktová za POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy).

Otáčení konstrukce začalo už v neděli, kdy se sem sjela řada hobbyfotografů a pozorovatelů z řad laické veřejnosti. Mezi sledujícími byli také Monika Jansová a Eduard Nevěčný ze Stříbra, kteří přijeli vlakem. „Spojili jsme to jako zajímavý výlet s pěší cestou zpět. Je to opravdu podívaná, kterou jen tak asi už neuvidíme. Navíc je nádherné počasí, pořád sněží, takže se těšíme i na krásných třináct kilometrů do Stříbra bílou krajinou,“ uvedli.

Rekonstrukce mostu stojí zhruba 110 milionů korun a kromě výměny celé ocelové konstrukce zahrnuje také opravu mostních pilířů.

Viadukt budou moci užívat pěší i cyklisté, podél konstrukce povede pro ně speciální lávka, na kterou bude na březích navazovat nová cyklostezka. Investorem lávky pro pěší a cyklisty je Plzeňský kraj, konstrukce včetně příjezdové cesty bude stát 12 milionů korun.