Právě služeb facebooku začínají čím dál více využívat také starší ročníky. Především pak bleskovou rychlost sdílení nejrůznějších aktualit a informací se rozhodla využít také některá města na Tachovsku. Největší úspěch na facebooku zatím slaví Stříbro a Tachov. Stránka těchto měst se již stala vyhledávaným zdrojem nejnovějších informací ohledně dění v obou městech a jejich okolí. „Dá se říci, že aktivní využití sociální sítě Facebook začalo až s naším nástupem po volbách v roce 2014. Do té doby stránky nebyly aktivně využívány k informování spoluobčanů. Když jsem se stal starostou, měly stránky města zhruba 200 označení To se mi líbí. V současné době to je téměř 1600, kdy další uživatelé přibývají bez jakékoliv reklamy nebo propagace,“ popisuje starosta Stříbra Karel Lukeš.

O okresním městě se dá říci, že je ve světě facebooku nováčkem. Ale i v tomto případě popularita stránky stále stoupá. „Městský facebook provozujeme od srpna roku 2017. Počet sledujících nám neustále narůstá. Jsme rádi, že se občané o dění ve městě zajímají a chtějí s námi komunikovat také tímto způsobem,“ sdělil místostarosta Tachova Jan Straka.

ÚČINNĚJŠÍ NEŽ MĚSTSKÉ WEBOVÉ STRÁNKY

Jak se oba zástupci měst shodují, facebook přináší v mnohém velká zlepšení oproti klasickým webovým stránkám, kterými Stříbro a Tachov také disponují. A to ať se jedná o aktuální dění ve městě, nebo o kulturní akce. „Jednoduše na chytrý telefon vyfotím aktuální věci, události či zajímavost a sdílím. Člověk také snadno zpropaguje událost či akci. Tímto způsobem propagujeme i nejrůznější akce, abychom je dostali k co nejširšímu okruhu uživatelů. Výhodou je, že se uživatelům facebooku tato akce připomene ještě i před konáním, případně vidí zájem u svých přátel, a tím se jim také potřebná informace zobrazí,“ dodává stříbrský starosta.

Podobný názor má i tachovský místostarosta. „Informace, kterou dáme na městský facebook, se mnohem rychleji dostane k lidem a to je pro nás důležité. Oficiální www stránka města má užší okruh pravidelných návštěvníků. Facebook od začátku využíváme také k informování o zajímavých akcích, které se ve městě pořádají. Chceme ukázat, jak různorodá je nabídka aktivit ve městě, a pomoci pořadatelům zvýšit počet návštěvníků.“

NA NÁZOR OBČANŮ SE BERE OHLED

Podle Karla Lukeše a Jana Straky je největším přínosem sociální sítě její rychlost a téměř bezprostřední reakce občanů. „Výhodou je rychlost komunikace a okamžitá možnost získání zpětné vazby od občanů. Všechny komentáře, které nám lidé napíšou, pozorně čteme a přihlížíme k nim při každodenním rozhodování,“ vyjmenoval největší plusy Straka. Stejně se na situaci dívají i ve Stříbře: „Výhodou je právě jednoduchost a rychlost, jakou informaci zveřejníme a dostaneme k občanům. Kdo je fanouškem naší stránky a aktivně facebook využívá, tomu se informace zobrazí téměř okamžitě v jeho chytrém mobilním telefonu nebo počítači.“

TACHOV A STŘÍBRO BRZY MOŽNÁ I V OBRAZE

Facebook rozhodně není jedinou sociální sítí, která by mohla být pro města velmi prospěšná, i když jeho praktičnost a dominance je nezpochybnitelná.
Ze známějších sociálních síti, které by mohly být městům podobně prospěšné jako facebook, se nabízí například twitter nebo instagram.

Právě druhá jmenovaná síť, jejíž hlavním cílem je sdílení zajímavých fotografií, by mohla rozšířit působení dvou uvedených měst na poli internetu.
„Instagramový účet města by mohl mít svůj význam při komunikaci s nejmladší generací, kterou fotografie osloví spíše než text,“ říká Jan Straka.

Podle Karla Lukeše by instagram Stříbra nebyl špatným krokem, zatím ale stále vyhrává facebook „Spousta lidí dává stejné fotky na obě sítě. Proto zatím upřednostňujeme facebook, aby se stal jakýmsi tahounem v oblasti informací pro naše spoluobčany,“ dále sdělil starosta Stříbra a na závěr připomněl: „Jsem moc rád, že facebook již není jen doménou mladých, ale stále častěji jej aktivně využívají i naši senioři, což ukazují komentáře a lajky u příspěvků.“