Firma, která vyrábí ocelové nosníky, je totiž také dodavatelem obřího dílu pro odpalovací rampu kosmických raket Ariane 6. A ojedinělým způsobem, který nemá obdoby, se chystá na Bezdružické lokálce vyměnit staré mostní dílce za nové. „Díl pro raketovou základnu má hmotnost 630 tun a je přepravován v padesáti kontejnerech. Právě v těchto dnech dorazí první do přístavu ve Francouzské Guyaně,“ sdělil Deníku jednatel dodavatelské MCE Slaný Igor Chorovský s tím, že se jedná o takzvaný deflektor, jehož úkolem je usměrňování spalin při startu rakety. Odpalovací rampa je právě v Jižní Americe.

Podobně těžká je i ocelová konstrukce železničního mostu na Bezdružické lokálce. „Zde jde o hmotnost celkem 660 tun, jsou to tři díly po 220 tunách,“ dále řekl Chorovský. Mostní konstrukce je montována mimo vlastní most a po sestavení ocelových dílů do téměř finální podoby dojde na výměnu za stará mostní pole. Podle informací dostupných Deníku půjde o zcela ojedinělou technicky náročnou operaci. Uskuteční se v průběhu září a o jejím průběhu budeme informovat.

„Stavba mostních dílců pokračuje podle plánu,“ informovala Radka Pistoriusová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, ale dodala, že částečně musely být omezeny práce, na které by mělo vliv hašení úterního požáru lesa v okolí Pňovan.

Železniční most spojuje břehy nad přehradou Hracholusky, a aby dělníci mohli opravit i mostní pilíře, dojde k upouštění vody. Současný pokles hladiny ale se stavbou nesouvisí. „V souvislosti s opravou pilířů hladina bude ještě klesat, ale v až v září,“ poukázala mluvčí.

Po dokončení bude most sloužit také pěším. Tvar konstrukce zůstane shodný s původním, ale při spodní hraně bude vedena nová lávka pro pěší. Výluka by měla skončit 19. listopadu.