Vidět na vlastní oči inteligentní továrnu bylo pro mnohé z nich velkým zážitkem. Studenti septimy tak využili jedinečné možnosti porovnat teoretické poznatky o záměrech Průmyslu 4.0 (o kterých se učí ve společenskovědním semináři, zaměřeném na logistiku) s realitou automobilového koncernu.

Obdobně i studenti obchodní akademie měli možnost porovnat teoretické poznatky v logistice (o kterých se učí v odborném předmětu Ekonomika) se skutečností špičkové automobilky.

Všichni účastníci exkurze zhlédli výrobní postupy v lisovně, kde se právě lisovaly jednotlivé díly na vůz Škoda Octavia. Ve svařovně pracovala robotická zařízení a bylo možno je pozorovat průzorem nekonečně dlouhé výrobní haly.

Školáci navštívili v Tachově  zajímavá místa.
Školáci si vyprávěli pověsti na tajemných místech

Ale největší zážitek čekal na montážní lince. Průběžnou dodávku materiálu zde zajišťoval robotický vláček, ze kterého se při automatické jízdě linula příjemná hudba, stejně tak jako v obdobném scéně filmu Marečku, podejte mi pero!

Celý provoz montážní linky byl sehraný do výrobního taktu, jehož cílem byla montáž 391 vozů Škoda Octavia pro tento den.

Bonusem pro všechny pak byla prohlídka Muzea Škoda a Zákaznického centra, kde bylo možno kromě jízdy vyzkoušet současně prodávané modely vozů Škoda.

Věra Šedivá