„Jedná se o cisternu značky Tatra a nosič kontejnerů MAN,“ informoval Deník velitel čety Jiří Vacek. „Nová cisterna má v terénu lepší jízdní vlastnosti. Je postavena na armádním podvozku. Objem nádrže je také větší, dosáhl devět tisíc litrů. Vůz je určen především pro hašení velkoplošných požárů. Například v lese, na poli, nebo velkých bytových domů,“ uvedl dále velitel čety. Podvalník může nést dvě skříňové nástavby. Jedna je určena k výjezdu při chemické havárii, druhá pro záchranářské zásahy na vodě. „Vozidlo je navíc vybaveno hydraulickou rukou,“ doplnil Vacek.

Náklady na zakoupení cisterny se vyšplhaly na šest milionů dvě stě tisíc korun. „Jednalo se o centrální zakázku Generálního ředitelství hasičského záchranného sboru. Tímto vozidlem bylo nedávno vybaveno dalších osm hasičských jednotek v celé republice. Tachov je však jediný v Plzeňském kraji, který obdržel tento typ cisterny. Díky tomu, že šlo o hromadnou objednávku, je pořizovací cena o něco nižší, než je obvyklé,“ řekl Deníku hasič.

Nosorožec, jak je hasičská tatrovka nazývána, nahradí jinou, starou cisternu Tatru 815. Přestože nové vozy obdrželi tachovští profesionálové už počátkem prosince, jejich uvedení do běžného provozu ještě chvíli potrvá. „Nyní se hasiči s touto technikou seznamují a probíhá výcvik řidičů. Počítáme, že do konce ledna by vůz měl být připraven. Až uvedeme tatru do provozu, jednu z dosavadních cisteren předáme kolegům do Stříbra. Od nich zase poputuje starší vůz k dobrovolným hasičům,“ dodal Vacek.