VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lepší je hubnutí s trenérem

TACHOVSKO - Čtvrthodinka denně na posílení svalstva nestačí, člověk se ani nezapotí

7.7.2007
SDÍLEJ:

Cvičit patnáct minut denně je málo.Foto: Ilustrační foto

Paní Ludmila vydržela dvanáct měsíců každý den cvičit. Cvičila denně nejméně 15 minut. Dnes je rozčarovaná, že vlastně vůbec nezhubla. „Celá moje snaha byla zbytečná,“ připouští mladá maminka dvou dětí, která se potýká s obezitou právě kvůli těhotenství. Podle Josefa Bělčického, který v okresním městě provozuje posilovnu, je patnáct minut denně málo. „Člověk se za tu dobu ani nezapotí. Navíc u žen dochází k pomalejšímu odbourávání tukových buněk,“ říká. Podle něj je vhodné hubnout pod dozorem zkušených odborníků, trenérů.

„Dnes je možné v každé lepší posilovně věnovat se klientovi individuálně. Sestavíme mu tréninkový plán, poradíme, jak správně a účelně cvičit,“ říká. Důležitý je i tzv. hecung. „Pomáhá, když člověk necvičí sám, ale s někým ve skupině. Baví ho to víc, a má možnost srovnávat,“ vypozoroval Josef Bělčický. Nejvíce jsou obezitou ohroženi lidé, kteří překročí třicítku. Po třicátém roce života se totiž zpomalí metabolismus těla, které je pak unavenější, regeneruje delší dobu a snadněji ukládá tuk. Ženy prý kvůli tomu po třicítce přiberou každý rok jedno kilo navíc. Pro kondiční cvičení, které má efekt, je podle odborníků na zdravý životní styl vhodné jakékoliv aerobní cvičení, v trvání minimálně 45 minut třikrát týdně.

„Návštěva posilovny má smysl, pokud se chodí dvakrát do týdne pokaždé alespoň na hodinku,“ radí Josef Bělčický. Dobu cvičení je dobré dodržovat. Kdo chodí na hodinový kurz aerobiku, pravděpodobně vlastní aerobní cvičení trvá pouze 25 minut a ostatní čas rozdělujete mezi rozcvičku, strečink a uvolnění. Ovšem pozor. Pětadvacet minut je dostatečně trýznivých pro mužské tukové buňky, ale ženám, které chtějí hubnout, nepomůže. Proto je mnohem vhodnější a pro mnoho žen také příjemnější chodit na dlouhé procházky. Po dobu 45 minut musí být dech zrychlený, ale své tempo byste neměli přehánět. Lapání po dechu tukové buňky také neohrozí. V první fázi hubnutí není vhodný například spinning a jiná cvičení, kde z vás „leje“ pot a naprosto se vyčerpáte. Organismus je už tak oslabený dietou a spojením s touto náročnou aktivitou si hubnoucí člověk říká o kolaps. V současné době trpí nadváhou nebo obezitou v České republice 52%lidí. Vyšší váhu má 46%českých žen. Příčinou je přejídání, příjem kaloricky hodnotných jídel se živočišnými tuky, cukry a nedostatek pohybu.

Glosu k tomuto článku nakdete zde

7.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Asistenční pes s vámi nesmí, slyšela vozíčkářka v obchodu

Volby se samozřejmě nevyhnuly ani vesnicím. Již od začátku se voliči k urnám dostavili také v obcích Horní Kozolupy a Slavice.

I v komunistické baště vyhrálo Babišovo ANO

Hubník: Škoda první půle

Lugano (od zvláštního zpravodaje deníku) – Utkáním proti Luganu naskočil znovu do mužstva po dlouhé pauze zaviněné vleklým zraněním. Svůj návrat si ale kapitán Viktorie Roman Hubník představoval určitě jinak. Jeho tým prohrál v Luganu 2:3 a ani on sám neměl svůj den.

V uličkách Tachova vyhrál Tomáš Jaša

Tachov – Více než 150 běžců v několika věkových kategoriích přilákal tradiční říjnový Večerní běh Tachovem.

Ve Stříbře šla volit i maminka před porodem, v komisi byla žena s trikolorou

Stříbro - Volební okrsek číslo šest ve Stříbře je v budově Základní školy v Gagarinově ulici.

Výlov Regentu začal

Stovky milovníků rybích pochoutek se zúčastnily prvního oficiálního dne výlovu rybníku Regent, který je největším rybníkem na území Tachovska.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení