Paní Ludmila vydržela dvanáct měsíců každý den cvičit. Cvičila denně nejméně 15 minut. Dnes je rozčarovaná, že vlastně vůbec nezhubla. „Celá moje snaha byla zbytečná,“ připouští mladá maminka dvou dětí, která se potýká s obezitou právě kvůli těhotenství. Podle Josefa Bělčického, který v okresním městě provozuje posilovnu, je patnáct minut denně málo. „Člověk se za tu dobu ani nezapotí. Navíc u žen dochází k pomalejšímu odbourávání tukových buněk,“ říká. Podle něj je vhodné hubnout pod dozorem zkušených odborníků, trenérů.

„Dnes je možné v každé lepší posilovně věnovat se klientovi individuálně. Sestavíme mu tréninkový plán, poradíme, jak správně a účelně cvičit,“ říká. Důležitý je i tzv. hecung. „Pomáhá, když člověk necvičí sám, ale s někým ve skupině. Baví ho to víc, a má možnost srovnávat,“ vypozoroval Josef Bělčický. Nejvíce jsou obezitou ohroženi lidé, kteří překročí třicítku. Po třicátém roce života se totiž zpomalí metabolismus těla, které je pak unavenější, regeneruje delší dobu a snadněji ukládá tuk. Ženy prý kvůli tomu po třicítce přiberou každý rok jedno kilo navíc. Pro kondiční cvičení, které má efekt, je podle odborníků na zdravý životní styl vhodné jakékoliv aerobní cvičení, v trvání minimálně 45 minut třikrát týdně.

„Návštěva posilovny má smysl, pokud se chodí dvakrát do týdne pokaždé alespoň na hodinku,“ radí Josef Bělčický. Dobu cvičení je dobré dodržovat. Kdo chodí na hodinový kurz aerobiku, pravděpodobně vlastní aerobní cvičení trvá pouze 25 minut a ostatní čas rozdělujete mezi rozcvičku, strečink a uvolnění. Ovšem pozor. Pětadvacet minut je dostatečně trýznivých pro mužské tukové buňky, ale ženám, které chtějí hubnout, nepomůže. Proto je mnohem vhodnější a pro mnoho žen také příjemnější chodit na dlouhé procházky. Po dobu 45 minut musí být dech zrychlený, ale své tempo byste neměli přehánět. Lapání po dechu tukové buňky také neohrozí. V první fázi hubnutí není vhodný například spinning a jiná cvičení, kde z vás „leje“ pot a naprosto se vyčerpáte. Organismus je už tak oslabený dietou a spojením s touto náročnou aktivitou si hubnoucí člověk říká o kolaps. V současné době trpí nadváhou nebo obezitou v České republice 52%lidí. Vyšší váhu má 46%českých žen. Příčinou je přejídání, příjem kaloricky hodnotných jídel se živočišnými tuky, cukry a nedostatek pohybu.

Glosu k tomuto článku nakdete zde