Místem, kde se v Česku nejvíce nakupuje, jsou hypermarkety. Řetězce tohoto typu doslova opanovaly trh, teď se navíc chystají proniknout do menších měst.


Nejvíce hypermarketů má letos vyrůst ve městech s počtem obyvatel pod padesát tisíc. V loňském roce bylo otevřeno šest nákupních center, podle průzkumu Deníku jich je dalších 103 ve výstavbě a další desítky jsou v plánech obchodních řetězců. Celkem jich v republice podle našich zjištění funguje 1113.


„Že se hypermarkety stěhují do malých měst, je způsobeno tím, že ve větších městech ubývá volných ploch k nové výstavbě a tržní potenciál je už téměř vyčerpaný,“ vysvětluje František Diviš ze společnosti Incoma Research.
Pro města s menším počtem obyvatel se samozřejmě počítá s menšími projekty, než jsou běžné ve velkých metropolích. Zatímco pro Prahu jsou obvyklé hypermarkety s rozlohou okolo deseti tisíc metrů čtverečních, pro malá města by to mělo být zhruba třikrát méně.
Na novou konkurenci se v současné době připravují menší regionální prodejny, které se spojily pod jednotnou značku COOP.
Své zákazníky chce oslovit paletou doprovodných služeb, a to třeba zavedením terminálů, jejichž prostřednictvím si mohou lidé dobít telefon nebo zaplatit složenky.


Také tachovský region postupně ovládají supermarkety. Jenom ve Stříbře si zákazníci mohou vybírat zboží hned ve třech řetězcích.

Více o supermarketech na Tachovsku se dočtete ve středečním Tachovském deníku