Prodejci předpokládají, že letos, zvláště před Vánocemi, se toto číslo ještě zvýší. Marketingový ředitel společnosti Elektromedia Tachov Jan Vavřička nicméně doporučuje, aby si každý zákazník před elektronickým nákupem ověřil, jestli daný obchod úspěšně prošel auditem obchodních podmínek. I když se počet lidí nakupujících z pohodlí svého domova prostřednictvím internetu zvyšuje, stále jsou zákazníci, kteří dávají přednost kamennému obchodu.

„Každému jedinci vyhovuje jiný způsob nákupu, ale s jistotou mohu říci, že v kamenné prodejně má každý zákazník možnost vidět nakupované zboží na vlastní oči, vyzkoušet si jeho funkčnost a může se také případně zeptat i na další modely, které mu na místě rádi ukážeme,“ řekl Deníku Luboš Havránek, vedoucí kamenného obchodu Euronics v Tachově.

„Lidé, kteří nemají důvěru v neosobní nákup na internetu, určitě ocení zmíněné výhody kamenné prodejny,“ dodal. Internet je podle odborníků sociologický i ekonomický fenomén, jehož význam stále roste. V roce 2006 nakoupilo přes internet více než tři miliony obyvatel ČR a v prostředí českého internetu existuje zhruba tři a půl tisíce internetových obchodů. Nakupování přes internet je velmi oblíbené, protože je považováno za rychlé, levné a pohodlné. Zákazník nemusí trávit čas pobíháním po nákupech, ale v klidu a pohodlí svého domova si objedná vše, co potřebuje.

„Skoro všechno, co potřebujeme pro domácnost, kromě potravin a oblečení, nakupujeme většinou na internetu. Zatím s tím máme jedině pozitivní zkušenosti,“ uvedla Hana Vacková z Tachova. „Všem zájemcům o internetové nakupování doporučuji, aby si nejdříve ověřili, jestli internetový obchod, ve kterém chtějí nakoupit, prošel úspěšným auditem obchodních podmínek.

Certifikát udělený Sdružením obrany spotřebitelů ČR (SOS) a také úspěšný audit od Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jsou alespoň částečnou zárukou bezpečného a bezproblémového nákupu,“ vyjádřil se zástupce internetového obchodu www.ElektroMedia.cz Jan Vavřička, marketingový ředitel společnosti Elektromedia v Tachově.

Jaké jsou letošní trendy v nákupu spotřební elektroniky? Na tuto otázku nám odpověděl jednatel tachovské společnosti Elektromedia, Libor Krasanovský: „Fenoménem letošních Vánoc budou jednoznačně LCD televize, plazmové televize a navigace. Velký podíl ve vánočních nákupech budou mít tradičně DVD rekordéry, digitální fotoaparáty a drobné bílé zboží.“