Přesto z jeho maličké dílny v Čečkovicích vyjížděly vozy nablištěné, jako nové z továrny. Před nějakou dobou si začal plnit své sny. Jedním je vlastnit stařičkou Tatru 12 a pro zábavu a potěšení mít auto, kterým jezdili i Bodie a Doyle v seriálu Profesionálové.

Tím autem je Ford Capri. Z pohledu veteránů jde o celkem mladý vůz. Vyroben byl v Německu před necelými třiceti lety a Jaroslav Hofmann ho vlastní osm let. Získat ho, bylo dílem náhody. „Viděl jsem ho na parkovišti a za stěračem jsem řidiči nechal vzkaz, že bych o podobný vůz měl zájem," říká Hofmann. Pak se původní majitel ozval s tím, že mu prodá právě tento Ford Capri.

Po osmi letech sběratel veteránů vyndal motor, převodovku, poloosy a také celý vnitřek kabiny. Vše totiž musí projít důkladným očištěním a renovací. Právě vnitřek auta utrpěl provozem své. „Vlastník byl silný kuřák a o auto moc nedbal. Při čištění sedaček a tapecírunku dveří odtékala doslova černá voda," popisuje dále a ukazuje na jednotlivé díly.

I tento vůz by měl z dílny vyjet jako nový. „Počítám, že někdy na podzim. Rád bych s ním totiž vyrazil na veteránský sraz do Plzně a pak dál do Kašperských Hor."

S každým jednotlivým dílem si Jaroslav Hofmann musí doslova pohrát. Čas strávený prací na renovaci se počítá na dlouhé stovky hodin. Nejsložitější je podle majitele veterána oprava plechových dílů karosérie. „Musíte poškozená, shnilá místa vyřezat, vyvařit, překitovat a nakonec i udělat celý lak. I ten si raději dělám sám, nechci to dávat do lakovny," vysvětluje.

Na okamžik, kdy poprvé vyjede Ford Capri z čečkovické dílny, se jeho majitel těší. Nové auto by ani nechtěl. „Nedá se do nich, jak se říká, rýpat. Nemohu na nových autech v podstatě nic dělat nic upravovat," zakončil a jeho kroky vedly do malé a vyhřáté dílny, odkud za několik měcíců vyjede vůz stejné značky a typu, jako měli Profesionálové­.