V místě, kde se betonový povrch napojuje na asfaltový se totiž opět dálnice vzedmula. Pracovníci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už před místo postavili značky snižující rychlost. Osmdesátka se ale zdá řidičům moc. „Měli by tam dát alespoň šedesátku. I ta osmdesátka vám dá pecku," připomíná řidič. Podle něj je přejíždění nejhorší, když prudce prší. A to se v posledních dnech stalo několikrát. „Jel jsem dokonce méně než osmdesát. Nevím, drží se tam asi voda, ale cítíte, jak vám to vezme řízení," popisuje šofér další nepříjemnost. „Když jsem se doma podíval pod nárazník své fabie, byl sedřený," dodává.

Nicméně, ŘSD nemá zatím z místa hlášeny žádné nehody a tvrdí, že je průjezd osmdesátkou bezpečný. „Jedná se o místo, kde máme už objednaný posudek, který ozřejmí příčinu poruchy," sdělila Deníku Nina Ledvinová, tisková mluvčí ŘSD. V tomto místě ale nejde o první vlnu. Podobnou nerovnost už dálnice vykouzlila v roce 2010. „Tehdy jsme využili toho, že se jedná o úsek asfaltový a provedli jsme pouze odfrézování. Nyní musíme přistoupit k definitivní opravě včetně odstranění prvotní příčiny," řekla Ledvinová. Příčinou vzedmutí prý mohou být přírodní síly nebo nekázeň zhotovitele z doby výstavby. „Bohužel, dálnice už není v záruce," posteskla si mluvčí.

ŘSD ale motoristy uklidňuje, na nápravě se pracuje. „Jakmile obdržíme výsledky objednaného posudku, stanovíme postup opravy," podotkla Nina Ledvinová s tím, že přesnou cenu rekonstrukce zatím nezná. „Až obdržíme posudek, budeme znát i cenu," dodala. Na havárie tohoto druhu prý má ŘSD peníze vymezeny. Vedení organizace se nechalo zároveň slyšet, že oprava by měla být provedena ještě v letních měsících.

Na „dé pětce" ale nejde o první takový případ. Přesně před dvěma lety se dálnice zvlnila na sto dvacátém prvním kilometru ve směru na Plzeň kvůli extrémním horkům. Komunikace byla tehdy několik dní uzavřená, později ji ŘSD otevřelo částečně a až ve druhé polovině srpna byl úsek zprůjezdněn úplně.