O víkendu odstartoval v Rozvadově už sedmý mezinárodní ročník Jízdy Saši Kolowrata. Na startovní listinu se zapsalo celkem osmdesát devět závodníků z Čech a Německa. Nejstarším vozidlem, které se postavilo na startovní čáru, byl Singer z Prahy, rok výroby 1918. „Trasa měří přibližně sto kilometrů. Nebude se závodit, je to vyhlídková cesta,“ uvedl Antonín Hofmeister, jeden z pořadatelů.

Vítězem se stal každý, kdo dojel do cíle. Start Jízdy Saši Kolowrata byl odmávnut přesně v jedenáct hodin. Na trasu jako první vyjeli veteráni. Někteří se dopravili do Rozvadova s pomocí svých historických vozidel. „Přijeli jsme s naší Pragou až z Chebu, byla to poměrně těžká jízda,“ uvedl Radek Slavík, jeden z účastníků sobotního závodu. „Podobných jízd se účastním už dvanáct let. Tuhle Pragu mám teprve osm let. Tři roky jsem jí renovoval a posledních pět let jezdím po akcích,“ doplnil Slavík. Slavíkovi nezapomněli na dobové oblečení.

„Oblečení jsme si sami ušili podle knížek pro učiliště v tehdejší době. Myslíme si, že to k vozidlu patří,“ konstatovala manželka. Veteráni přitáhli i pozornost nejmenších. „S Lucinkou jsme se přišly podívat na ´stařečky´ automobilového průmyslu. Každý rok se jezdím podívat. Je tady opravdu hezky, jen mi připadá, že je málo místa a míň účastníků,“ říká Jitka Schubertová z Boru. Mezi účastníky patřil i Jan Müller, který přijel z Varnsdorfu s vozem Tatra 57 Sport. „Letos se jízdy Saši Kolowrata účastním poprvé. Jezdím hodně po republice nebo sám na dálkové trasy.

Letos se chystám jet do Tyrol,“ prozradil majitel červené Tatry. „Vozidlo jsem zakoupil v dezolátním stavu. Před šesti lety jsem ho uvedl do provozu,“ konstatoval Müller. Tahle záliba je prý náročná na čas a poslední dobou i na peníze. „S vozidlem vyhráváme nejčastěji ceny za renovaci. Ve sbírce mám už tři ceny z Německa, Beskyd a Rakouska,“ pochlubil se Müller.

Glosa ke článku je zde