"Létá se zde mezinárodní kategorie, která se speciálně označuje F1D. Je to vlastně královská kategorie těchto halových modelů," vysvětlil jeden z pořadatelů.

Netradiční akce bohužel nebyla přístupna veřejnosti. Důvod byl poměrně jasný. "Letadla váží pouze necelé dva gramy a jakýkoliv rychlejší pohyb by je mohl ve zduchu rozpohybovat, či zcela shodit. Naštěstí se nic takového ještě nestalo. I to je důvod, že zatím nejdelší let trval dvacet tři minut," dále dodal pořadal a rozmluvil se o důvodu, proč padlo právě na výběr tachovské jízdárny: "Jízdárna je de facto hala, ale má mnoho výhod. Jedná se o budovu, která má kolem sebe ještě nějakou hmotu, což zaručuje určitou teplotu, která je zde stabilní. Jediné, co se může stát, že je teplejší vzduch u střechy, což na letadlo poměrně hodně působí. Ale jinak je zde teplota stejná. Navíc jízdárna má opravdu velké prostory, které jsou k těmto letům podmínkou." Jak se dále podařilo Deníku zjistit, jizdárna ve Světcích je k letům kategorie F1D tak vyhovující, že se uvažuje i o možném pořádání mistrovství Evropy. "To se uskuteční za dva roky. Zatím je to v bodu příprav a různých kandidatur, ale jedná se opravdu o naše přání."

Kvality jízdárny ocenil i význámný účastník závodů, několikanásobný mistr Evropy Ivan Treger. Tomuto slovenskému modeláři patří i titul posledního mistra Evropy ze závodů v Rumunsku. "Jedná se o krásnou halu. Má dobrou kondici, což je pro nás velmi důležité. Vzduch se zde téměř nehýbá a teplota se mění pouze u střechy, kam již pomalu nelétáme. Je to pěkné místo," řekl Treger a dále řekl více o kategorii F1D: "Model váží 1,4 gramu a létá se zásadně v halách. Je jasné, že když by se vzal ven, tak prostě zmizí. V této kategorii se hodnotí délka letu s tím, že je šest pokusů. Berou se dva nejlepší."

Momentální mistr Evropy se může pyšnit časem kolem dvaceti devíti minut. "Nutno říct, že se ale měnila pravidla. Zmenšovala se totiž jedna část letadla, která zkrátila i let. Dříve se létalo i kolem čtyřiceti minut, což je opravdu strašná doba. Ale i přesto se ten let v Rumunsku povedl. Zajímavé bylo i místo konání závodů. Konaly se totiž v solném dole. Na létání je to zcela ideální místo. Sice je tam trohu šero a chladno, ale co se týče velikosti a povětrnostních podmínek, je to paráda," dodal na závěr Ivan Treger.