Zatímco po otevření hranic patřila silnice k těm dobrým, v posledních letech byla stále více a více poničená. Rapidně se totiž zvýšil počet kamionů, které tudy projíždějí. Zejména těch, co převáží dřevo do nedalekého dřevařského kombinátu v Německu.

Po opravě volali nejen motoristé, ale také obce. „Byl to dlouholetý boj," potvrdil Deníku starosta Broumova Milan Víšek. Na silnici se vytvářelo stále více a více hlubokých výmolů, které se staly i příčinou častých kolizí. „Auta, jak se snažila výmolům vyhýbat, se občas střetávala a znamenalo to uražená zrcátka a podobné karamboly," vysvětlil starosta.

Přes urgence a žádosti nejen ze strany obcí se dlouho nedařilo dotáhnout jednání k vytoužené opravě silnice.

„Až po návštěvě generálního ředitele správy a údržby silnic pana Panušky se věci daly do pohybu. Loni se opravila cesta z Broumova na Tři Sekery a teď v létě konečně silnice k hraničnímu přechodu," uvedl broumovský starosta s tím, že na stav silnice si velmi často stěžovali představitelé samospráv z obcí v sousedním Německu.

To Deníku potvrdil místostarosta obce Mähring Franz Schöner. „Do Broumova a našich dalších spřátelených obcí tudy jezdíme velmi často. Silnice bývala dobrá, ale v posledních letech ji kamiony hodně poškodily. Viděli jsme to nejen my, ale často nás na to upozorňovali občané, protože přes Broumov jezdí do Mariánských Lázních a dalších turistických cílů v okolí," uvedl.

Z rekonstruované silnice má radost. „Teď je řada na nás. Na německé straně je silnice z hraničního přechodu Broumov ještě v celkem dobrém stavu, ale už se tu objevují vyjeté koleje od nákladní dopravy, což je nepříjemné zejména za deštivého počasí," dodal.

Rekonstruovaný úsek silnice začíná hned za obcí Broumov a končí na hraniční čáře.

Měří 3,2 kilometru. Původní asfaltový povrch pocházel z osmdesátých let a teď byl nahrazen novou vrstvou. Oprava se prováděla dva měsíce a stála bezmála 10 milionů korun. Zvolená technologie by podle silničářů měla zajišťovat dlouhou životnost i při současné vysoké intenzitě těžké nákladní dopravy.

V krátké době je silnice u Broumova dalším z mnoha dokončených rekonstrukcí silnic na Tachovsku. Nedávno byl dokončen úsek z Ostrova do Kostelce, opravila se také dosti poškozená silnice z křižovatky v Nové Hospodě směrem k Tisové a řada dalších úseků.

Podle radního Plzeňského kraje Jaroslava Bauera bylo v posledních letech v rámci celého kraje zrekonstruováno nejvíce silnic právě v tachovském okrese.
Ale řada úseků ještě na svoji opravu čeká. Zatím se stále ještě nezačalo pracovat na dokončení rekonstrukce silnice z Pernolce do Přimdy. Část je sice již hotova, ale nejnebezpečnější úsek mezi Novým Sedlištěm a dálničním exitem Mlýnec se bude teprve dodělávat. Podle generálního ředitele SÚS Plzeňského kraje Pavla Panušky se bude jednat o velmi náročnou opravu, která se v současnosti připravuje legislativně. Silnice by se pak měla celkově rozšířit, což si vyžaduje mimo jiné i úpravu hrází rybníku a přestavbu mostků.