"Objednávky už nějakou dobu přijímám, měla jsem diář zaplněný od 3. května na dva týdny dopředu. Ale protože každou chvíli říkají něco jiného, je těžké se orientovat v tom, s jakým testem vlastně člověk může do kadeřnictví přijít, několik lidí už objednávky zrušilo," řekla Deníku kadeřnice.

Minulé čtyři měsíce pro ni nebyly jednoduché. "Mám sice výhodu, že salón je v našem rodinném domě, ale překonat tuhle dobu bylo i tak složité. Zákazníci už byli zoufalí, nevěděli, kam jít, kdy se otevře, všechno to byl prostě průšvih."

Vládní kompenzace využila Monika Nejedlá pouze dvakrát, při loňském jarním lockdownu a potom letos v lednu. "Větší problém pro mě byl s přípravky, které používám. V době, kdy jsem musela mít provozovnu uzavřenou, skončila doba použitelnosti některých barev na vlasy. Musela jsem je vyhodit a nebylo toho zrovna málo," svěřila se Deníku kadeřnice s tím, že v odpadu skončily barvy na vlasy za více než dvacet tisíc korun.

Poslední dubnové dny se Nejedlá věnovala přípravě svého kadeřnictví na znovuotevření. Uklízela, dezinfikovala, doplňovala zásoby barev a dalších přípravků. "Už se těším, že budu moct zase pracovat," uvedla.