„Stále slyším, jak silničáři nestíhají, jak doprava kolabuje a že za to může špatná a velmi zpožděná údržba. Zažila jsem ale situaci, kdy jsem potkala ve směru od Tachova na Chodský Újezd sypač s pluhem. Určitě měl v úmyslu odhrnout navátý sníh a učinit tak cestu sjízdnou. Nemohl bohužel projet, protože u bývalého Terozu stál, jako mnohokrát, kamion a sypač ho prostě nemohl objet,“ uvedla čtenářka.

Řidič podle ní v kamionu nebyl. „Protože jsem prostě nemohla čekat, až kamion odjede, jela jsem přes parkoviště, abych mohla pokračovat v cestě. Ta byla sjízdná s drobnými obtížemi, tak jsem doufala, že dojedu až domů v pořádku. Potkávala jsem i jiná auta a za mnou jich taky několik jelo. Velký problém nastal těsně za Chodským Újezdem, kde bylo sněhu naváto vážně hodně a byly vyjeté jen dvě koleje. Auto si prostě sedlo na spodek a dál jsem se i přes velké úsilí prostě nedostala,“ popsala situaci řidička.

„Naštěstí za mnou jelo několik dalších aut, jejichž řidiči mi ochotně pomohli zatlačit a já se nakonec ze sněhu vyškrábala. Těm patří můj velký dík za pomoc. I když vlastně neměli na výběr, protože jinak by se taky dál nehli,“ uvedla dále Šroubková.

Ta se domnívá, že silničáři by určitě rádi pomáhali dostávat se lidem domů v pořádku a bez komplikací. „Rádi by pro nás bojovali s přívaly sněhu, rádi by dělali svou práci, ale mnohdy jim včasnou údržbu silnic znemožní někdo, komu je to prostě jedno, protože on už do cíle dojel,“ uvedla.

Překážející kamiony blokují silničářům podle ředitele SÚS Stříbro Miroslava Sedláčka značnou část času. „Takových třicet až čtyřicet procent operativního času nám blokuje, když musíme na silnicích vyprošťovat kamiony,“ uvedl Sedláček. „Když kvůli uvízlému kamionu někudy neprojedeme, musíme to objet jinudy. Kamiony by měly mít nejen zimní pneumatiky, ale i řetězy.“