Lidé, kteří bydlí v blízkosti silnice z Pavlova Studence přes Branku a Halži do Tachova, ale poukazují na to, že řidiči kamionů toto omezení často nerespektují a po úzké silnici plné zatáček jezdí plně naložené soupravy. „Přes Branku denně projedou desítky, možná stovky plně naložených kamionů,“ zmínil v diskusi na sociálních sítích jeden z obyvatel. Další z desítek diskutujících dodal, že řidiči nákladních souprav jezdí rychle a bezohledně.

Provoz kamionů v uvedené lokalitě se zvýšil na základě dohody mezi okresem Tirschenreuth a Plzeňským krajem. Bavorská strana požádala o dočasné povolení průjezdu prázdných nákladních aut kvůli rozsáhlé rekonstrukci průtahu ve Waldsassenu, které znemožňují průjezd kamionů tímto městem.

Waldsassen leží zhruba 30 km od Pavlova Studence, ale jen 15 km od přechodu v Pomezí u Chebu.

S provozem kamionů nesouhlasí obec Halže, která chce v tomto směru žádat o opatření. „Tento týden budeme na Krajský úřad Plzeňského kraje podávat žádost, aby bylo opatření uvedeno do původního stavu a aby se provoz nákladních vozidel omezil v celém úseku mezi Halží a Pavlovým Studencem,“ řekl Deníku starosta Halže František Čurka. Zákaz jízda přes hraniční přechod totiž je až pár desítek metrů před hraniční čarou.

Podle Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Plzeňského kraje by měly stavební práce ve Waldsassenu skončit až na konci příštího roku. „Stavební práce jsou plánovány do konce roku 2020. My budeme chtíti vrátit původní úpravu provozu co nejdříve,“ uvedl vedoucí odboru Dušan Pakandl s tím, že kraj podpoří žádost obce Halže o vytvoření takových podmínek, aby zákaz jízdy k Pavlovu Studenci platil pro nákladní automobily už od křižovatky v obci.

Lidé v diskusích upozorňují, že by policie měla řidiče kamionů v tomto úseku častěji kontrolovat. „Policie provádí pravidelné kontroly všech vozidel v tomto úseku. Kontroly jsou prováděny ve zvýšené míře, především z důvodu požadavků občanů a zástupců samospráv,“ uvedla policejní mluvčí Hana Kroftová.