Loprais přivedl na nádvoří kláštera konvoj zhruba dvou desítek historických vozidel, mezi kterými bylo několik legendárních sportovních vozidel, které sbíraly vavříny na speciálních okruzích i jiných závodních tratích. Přibližně hodinová návštěva byla součástí akce nazvané Trofeo Niké Bohemia, jejímž cílem je upozornit veřejnost nejen na eleganci starých i novějších sportovních vozů, ale také na historické památky. Proto kolona o uplynulém víkendu postupně navštívila nejvýznamnější památkové objekty Plzeňského kraje.

„Pro mě to je jedinečná a zajímavá šance, že mohu vést kolonu s vozem, který získal tolik sportovních úspěchů," vyjádřil se Deníku Karel Loprais. „Postupně navštěvujeme spoustu nádherných míst. Byli jsme třeba v Plasech, které s Kladruby spojuje osobnost stavitele Santiniho a opravdu to na člověka hluboce působí, když tyto památky navštíví krátce po sobě," uvedla dále česká motoristická osobnost.

Tatra, se kterou přijel, absolvovala slavný Dakar několikrát. „S vozidlem, se kterým absolvujeme letošní Trofeo Niké Bohemia po památkách Plzeňského kraje, se mi Dakar podařilo vyhrát třikrát a jednou jsme byli druzí. V historii Dakaru je to tak prokazatelně nejúspěšnější kamion. Žádný další už tři vítězství nemá," vysvětlil Loprais s tím, že automobil i nadále slouží, především k podobným účelům, jako byla víkendová jízda po historických památkách.

Také Mr. Dakar se i nadále věnuje motoristickému sportu. „Soutěže teď jezdí můj synovec, ale já se týmu stále věnuji, teď především jako poradce. Tedy pokud si ti mladí nechají poradit," dodal s úsměvem šampion.

Ten se svojí Tatrou procestoval kus světa po cestách i necestách. A samozřejmě mohl seznámit s úrovní silnic v západních Čechách. „Musíme se s tím asi smířit, že vedlejší silnice a okresky jsou u nás v horším stavu, ale zase ty hlavní silnice jsou dobré," zhodnotil.

Karla Lopraise i ostatní účastníky kolony přivítala na nádvoří kláštera kladrubská starostka Svatava Štěrbová. „Připravili jsme malé přivítání a pro každou zúčastněnou posádku tašku s propagačními materiály našeho města. A samozřejmě malé občerstvení," sdělila Deníku.

Kromě dakarské Tatry přijel na nádvoří například vůz Laurin a Klement DN6 z roku 1912, soutěžní Škoda Popular Monte Carlo z roku 1937, sportovní Lagonda z roku 1933, několik Jaguarů různých generací, ale třeba také Rolls Royce Silver Cloud z roku 1956, či modernější Škoda Rapid z osmdesátých let v úpravě kabrio, nebo Ferrari Testarossa.