„Vlak ale v Bezdružicích už stojí a připravujeme jej na víkendový program. Přitáhla jej dieselová lokomotiva, která soupravu přepravuje mezi stanicemi vždycky. O víkendu tady ale samozřejmě bude parní lokomotiva," vysvětlil za Československou obec legionářskou Miloš Borovička.

Návštěvníci z tachovského okresu budou moci obdivovat soupravu dvanácti vagónů, z nichž čtyři byly postaveny v dílnách nedalekého Dvora Krasíkov. „Vagóny jsme museli z bezdružického nádraží přepravit do našich dílen na kamionu. S opravami prvního jsme začali v roce 2012, poslední jsme dokončili letos," řekl Deníku Jindřich Sitta, majitel krasíkovského statku a předseda Československé obce legionářské.

Pro stavbu replik vozů legionářského vlaku posloužily více než sto let staré vagóny, které se získávaly různou cestou. Například první vůz, který do dílen přijel, obdrželi současní legionáři od spolku přátel železnice z Mladé Boleslavi. V Krasíkově pak vznikly ubytovací vozy, poštovní a dělostřelecký.

Víkendová zastávka Legiovlaku v Bezdružicích bude na celé šňůře vlaku Českou republikou svým způsobem originální. Na sobotu totiž budou připraveny ukázky bojů, kterými si českoslovenští legionáři v době první světové války získali úctu a obdiv celého tehdejšího vojenského světa. V Bezdružicích bude k vidění, jak legionáři ovládli celou Transsibiřskou magistrálu. „Bezdružice jsme si nevybrali náhodou. Na většině stanic totiž není možné z prostorových důvodů předvádět bojové ukázky, ale tady je koncové nádraží a také příhodný okolní terén," vysvětlil Borovička.

Z Bezdružic se legionářský vlak přesune do Prahy, kde bude k vidění celý srpen. Na podzim pak bude jeho turné pokračovat po moravských nádražích.

Tématu legiovlaku se věnuje Tachovský deník v pátečním vydání na celé straně 2.