Do Plzeňského kraje zve turisty zbrusu nová sada materiálů s náměty, kam vyrazit ve volném čase. Nemalý prostor je v ní věnován také Tachovsku a jeho turistickým atraktivitám.


„Toulky rájem turistů jsou určeny nejen individuálním výkonným turistům, ale také rodinám s dětmi nebo těm, kdo si chtějí jen tak užít procházku krajinou během víkendu,“ uvedl David Růžička z odboru cestovního ruchu Krajského úřadu Plzeňského kraje.
„Sada obsahuje čtyři sešity plné map a barevných fotografií. Samotné výlety jsou navrženy podle náročnosti i ročního období. Pokrývají prakticky celý prostor našeho regionu,“ popisuje nový počin vedoucí odboru Tomáš Kotora.


O výletech podle Růžičky mnohé prozrazují již samotné názvy. Brožuru Bílou stopou za krásou zimní krajiny ocenili převážně vyznavači lyžování a především běžkaři. Získali spoustu námětů, kam se během letošní zimy vypravit, zejména v oblasti Šumavy. „Sešit s názvem A vemte děti s sebou nabízí širokou paletu jarních, letních i podzimních výletů, vhodných i pro rodiny s malými dětmi,“ pokračoval Růžička. Poklidné toulky za krásou a poznáním zase přivedou milovníky putování nejen na významné památky regionu, ale i k méně známým pozoruhodným místům v jejich blízkém okolí. Cyklisté s milovníky náročnějších výletů ocení Dovolenou naplno.


„O materiály byl velký zájem i na pražském mezinárodním veletrhu cestovního ruchu Holiday World. Doslova nám z pultů mizely před očima,“ říká Kotora. „Proto počítáme také s vytvořením cizojazyčných mutací těchto brožur, především v anglické a německé verzi, včetně distribuce cestovním kancelářím.“


Projekt bude financován z evropských zdrojů a umožní operativní vydávání dotisků materiálů podle aktuální potřeby. „Turisté v rámci projektu budou moci tyto brožury získávat v regionálních informačních centrech, spolupracujících s Krajským úřadem Plzeňského kraje. Vše samozřejmě vozíme i na příslušné veletrhy,“ dodává vedoucí odboru cestovního ruchu.


Kraj počítá, že v budoucnu bude sadu sešitů s náměty na výlety do Plzeňského kraje dále rozvíjet, či doplňovat. „Očekáváme, že materiál, vycházející vstříc konkrétním cílovým skupinám, přiláká do kraje řadu návštěvníků i z ciziny a sousedních regionů,“ míní Kotora.


Nové propagační materiály, jak jsme již v Tachovském deníku informovali, vydala pro letošní sezonu také Rada cestovního ruchu okresu Tachov. Poprvé je představila na brněnském veletrhu Regiontour 2008.