„Pracujeme na analýze, hotová bude v březnu. Zatímco letos vlaky ujedou 5,26 milionu kilometrů, příští rok by to mělo být maximálně 4,8 milionu km," potvrdila Zdeňka Kmochová, ředitelka společnosti POVED, která se zabývá veřejnou dopravou. Rušení by se mělo týkat pouze páteřních tratí, na okrajích regionu spoje budou jezdit i nadále takřka ve stejném rozsahu.

Hejtman Václav Šlajs (ČSSD) nevyloučil, že změny budou ještě markantnější.

„Chtěl bych se vrátit na úroveň roku 2002, protože jezdíme o 24 procent vlakokilometrů více než tehdy, ale počet cestujících zhruba o 30 procent klesl. Je to neekonomické a nedokážeme to zaplatit," uvedl Šlajs. Kraj v uplynulých letech neustále počty ujetých kilometrů navyšoval, letos poprvé objednal méně vlaků, přibližně o 5,6 procenta.

Autobusové spoje kraj škrtat nechce. Spíš jich možná přibude. „Je možné, že tam, kde zrušíme vlak, budeme muset nasadit autobus," upozornila Kmochová.