Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

La Rocca – to jsou rekreanti z celé Evropy i dětské tábory

Konstantinovy Lázně – Každý rok v létě přinášíme reportáže mapující situaci v kempech na Tachovsku.

16.7.2013

Holanďan Albert jezdí do Konstantinových Lázní, jak nám řekl, pravidelně od roku 1992Foto: DENÍK/Jiří Kohout

Pro letošní sezonu ale přinášíme určitou změnu – rozhodli jsme se totiž tato ubytovací zařízení vyzkoušet na vlastní kůži.

První z navštívených kempů je La Rocca v Konstantinových Lázních.

Do kempu přijíždíme v pondělí krátce po poledni. Hned se na recepci hlásíme – jedno auto, jeden stan, jedna dospělá osoba a jedno dítě. Dostáváme stvrzenku na necelých pět stovek a recepční nás krátce seznamuje s pokyny pro pobyt v areálu. Ukazuje nám louku, kde můžeme postavit stan.

První kroky

Kemp je položen na pěkném místě – ze všech stran vysoké stromy, takže si pro stanování vybíráme místo, které je po celé odpoledne pěkně ve stínu. Tudíž je uvnitř i přes panující horko dýchatelně.

Stan je postaven za patnáct minut a my můžeme na prohlídku celého areálu. Není tu narváno. Asi dvacet metrů od nás parkuje obytný automobil staršího manželského páru z Belgie, o kousek dál dva velké stany a u nich auto s českou značkou, celkem odhadujeme deset stanů a několik karavanů. Louka pro stany a karavany posekaná, čistá.

Naproti řada tzv. mobilhomů, vypadá to, že jsou všechny obsazeny. Zjišťujeme, že kemp nabízí ubytování v chatkách pro všechny kategorie – od nenáročných (jednoduše zařízené starší chatky) až po luxusní (mezi ty patří právě třeba mobilhomy, sruby v severském stylu, či větší chatka připomínající skoro rodinný domek).

Ve vstupní části kempu je kromě recepce hospůdka, vedle ní restaurace s možností snídaní, obědů i večeří, v sousedství pak stánek s pizzou. Dále objekt s umývárnami, sprchami a záchody. A v uličce mezi oběma objekty prostor s několika sporáky a pracovními deskami, kde si můžete plnohodnotně uvařit, dokonce dvě velký umyvadla, v nichž můžete prát prádlo.

Rekreanti

„Měli jsme si s sebou vzít pejska," shodujeme se se synem, když vidíme rekreanty s čtyřnohými přáteli. Pobyt malého domácího zvířete tady přijde na pár desítek korun denně.

Jednoho psíka má u nohou postarší muž, který bafá dýmku a odpočívá u svého karavanu. „Jezdím sem pravidelně už od roku 1992," říká nám německy Holanďan, který se nám představil jako Albert. „Mám to tady moc rád a vždycky beru psa. Až nebudu mít žádného psa, nebudu ani nikam jezdit," dodává.

Dáváme se do řeči s našimi sousedy, belgickým manželským párem. Pán mluví jen francouzsky, anglicky hovoří stejně „dobře" jako já. Ale směsí několika evropských jazyků se postupně dozvídáme, že se v Konstantinových Lázních zastavili na několik dní na cestě z Řecka. Jsou tady spokojeni.

Kolem mobilhomů je trochu živo. Muži a ženy v třpytivých bílých a zlatavých stejnokrojích, přepásáni většinou černými pásy, v rukou tyče, někteří meče. „Pravidelně tady pořádáme celostátní soustředění taiči," vysvětluje jeden z účastníků. Asi dvacítka vyznavačů této východní filozofie a bojového umění se pravidelně schází na loučce mezi chatkami několikrát denně a poctivě cvičí. Nerušíme je, a když jeden ze cvičících s úsměvem říká, že naše fotoaparáty jim berou duše, potichu odcházíme.

A potkáváme dvě skupiny dětí – ano, v areálu tráví část prázdnin také děti na letních táborech. Je tu tábor Českého červené kříže s dětmi z Tachovska a Borska a letní dětský tábor Základní školy Halže.

Výlety

Kdo navštíví Konstantinolá­zeňsko – ať už bydlí v kempu nebo kdekoliv jinde – rozhodně si nemůže stěžovat na nedostatek možností k výletům.

Kromě samotného lázeňského městečka je to pouze přes kopec do sousedních Bezdružic, dva kilometry od kempu jsou také Dolní Polžice s proslulým lanovým centrem. Pěkná procházka a pro cyklisty pěkná vyjížďka, dokonce po nových asfaltových cyklostezkách.

I širší okolí nabízí řadu možností. „Dnes je úterý, tak nemůžeme nejet do Úterý," žertujeme se synem a vyjíždíme do malebného městečka, romanticky položeného v údolí Úterského potoka. Pokračovat se dá různými směry. Třeba do kláštera v Teplé, nebo do Nečtin či na zámek Nebílovy.

Také milovníci sportu si přijdou na své – samotný kemp nabízí třeba beachvolleybalové hřiště (my jsme si na něm zahráli badminton), tenisový kurt s umělým povrchem a velmi slušný bazén s čistou vodou (už v ceně ubytování). Možnosti koupání jsou pak ještě v obecním koupališti (v sousedství kempu) či v lomu na Hradišťském vrchu.

Loučení

Po necelých třech dnech se náš pobyt chýlí ke konci. Snídáme míchaná vajíčka na terásce hospůdky v kempu a oslovujeme staršího muže s krakonošským plnovousem, který má jízdní kolo obalené zavazadly. Nerozumí česky, ale opět se domlouváme směsicí evropských jazyků. „Jsem na cestě už několik týdnů. Projel jsem na kole velkou část Evropy, teď jsem byl ve Vídni, pak jsem pokračoval do Budapešti a do Bratislavy. Vlakem jsem se přesunul z Bratislavy do Prahy a v Praze jsem zase nasedl na kolo a pokračovat budu až domů do Holandska," řekl nám vitální senior, který kemp La Rocca zvolil k jednodennímu odpočinku.

Máme sbaleno a zbývá se rozloučit – oznamujeme personálu v hospůdce u recepce, že odjíždíme a že děkujeme. „Doufám, že se vám tady líbilo a že jste byli se vším spokojeni. Budeme rádi, když se k nám vrátíte," nezapomněl nám říct s podáním ruky majitel kempu Vladimír Šabek.

Stručná rekapitulace? Kemp La Rocca v Konstantinových Lázních je příjemným klidným místem, vhodným asi nejvíce pro rodinnou rekreaci. Nabízí klidné ubytování, možnosti koupání, sportování i výletů do okolí. V kempu i v obci jsou solidní možnosti stravování, personál je slušný, vstřícný, ochotný. A hlavně – všude je čisto. A nějaký bonus? Třeba tento. Kdo má rád rybíz, může si jej otrhat z desítek keřů, které lemují cestu od recepce k chatkám v dolní části kempu.

Autor: Jiří Kohout

16.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
Ilustrační foto

Hokejisté Tachova nastoupí doma

Školní dvůr v brzké době čeká rekonstrukce.

Přípravná třída pomůže lépe zvládnout první třídu

SLEDUJTE ON-LINE: Prezident Miloš Zeman dorazil do Plzně v dobré náladě

Plzeňský kraj - Sledujte s Deníkem návštěvu prezidenta v kraji.

ZMĚNA: Výlov Regentu začne v pátek, termín ale může ovlivnit teplé počasí

Chodová Planá - Rybářství rozhodlo o změně, výlov Regentu začne nejspíše až v pátek, pokačovat se bude v sobotu. I tento termín není podle rybářů definitivní.

Evropská liga: Viktoria letí do Švýcarska

Plzeň – Povzbuzeni vítězstvím v prestižním duelu nad pražskou Spartou odlétají ve středu fotbalisté Viktorie Plzeň k dalšímu těžkému zápasu – k utkání základní skupiny Evropské ligy se švýcarským FC Lugano.

Studentky z Plané soutěžily v čepování piva

Planá – Soutěže v čepování piva, pořádané v rámci výstavy v pražských Letňanech, se zúčastnily studentky druhého ročníku Střední školy živnostenské v Plané Kristýna Országová a Karina Svobodová.