„Ano, tato stavba byla původně zařazena do investičních akcí tohoto roku. Je ale pozastavena a odložena, věřím, že na ni dojde v příštím roce," uvedl ředitel stříbrského pracoviště Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚS PK) Jiří Sedláček.
Opravovat by se měla celá délka komunikace od křižovatky až k Přimdě. Stavba je podle již zpracovaného projektu rozdělena na tři etapy. Tou první je právě zmiňovaná silnice ve směru od křižovatky až téměř ke kolejím za Pernolcem.
Na důvod, proč byla rekonstrukce odsunuta, jsme se chtěli zeptat technického náměstka SÚS PK Josefa Felbera, sdělil ale sms zprávou, že je na školení. Podle našich informací byly finanční prostředky určené na celkovou opravu uvedené silnice přesunuty na jinou stavbu. Údajně mají jít na severní obchvat Plzně.
„Protože tato frekventovaná komunikace slouží zároveň jako dálniční přivaděč, nemohli jsme ji nechat v takovém stavu, v jakém letos je. Proto jsme se rozhodli ji alespoň vyspravit," uvedl ředitel Sedláček.
U Pernolce tak byla ve čtvrtek k vidění technika cestářů. Pracovaly tady samosběrací vůz, výsprávková souprava Turbo 500, dva kontejnery na přepravu teplé balené, frézovací stroj a čtyřtunový válec.
„V úterý jsme spravovali Sokolovskou II/198 v Tachově, ve středu silnici II/199 mezi Tisovou a Trnovou, dnes jsme tady," řekl vedoucí tachovského pracoviště SÚS PK Miroslav Klika. „Provádíme tady frézování vozovky, pokládání teplé balené do upravovaných výtluků a vyjetých kolejí a válečkování," popsal prováděné práce.
V dalších dnech pak budou silničáři ve spravování krajských silnic, které obepínají Tachov, pokračovat. Vrátí se i do okresního města, na řadu přijde Panenská ulice. Miroslav Klika vyjmenoval další akce: „Od Pernolce budeme pokračovat dál ke křižovatce na Labuť.
Pak máme v plánu silnici II/199 ve směru od Tachova – Světců přes Svobodku a Dolní Výšinu. Tam budeme dělat emulzní nástřik podrceným kamenivem," vyjmenoval vedoucí tachovských silničářů Miroslav Klika.
Veškeré opravy vyjmenovaných komunikací jsou a budou prováděny za plného provozu. Cestáři pouze vyznačí místa, kde se pracuje, přenosným dopravním značením, včetně značek ke snížení rychlosti. „V případě potřeby vyčleníme pracovníka, který bude dopravu řídit," doplnil informace Miroslav Klika.
Zatímco nový povrch komunikace do Pernolce a následně pokračování dalších etap směrem na Přimdu by stálo podle původních informací přes čtyřicet milionů korun, vyspravování bude pochopitelně mnohem levnější. Miroslav Klika to odhaduje na částku dvě stě, maximálně tři sta tisíc korun.