V mateřince nepřivítali jen nový školní rok, ale také novou učitelku Markétu Klimešovou a nového spolužáka s asistentkou. Do Tisové nyní dochází i Matýsek Bandžal z Úšavy a asistentka (a zároveň maminka) Lenka Bandžalová, o kterém Deník už několikrát psal – jde o chlapce s autismem a nyní mu začíná nová kapitola dětského života – ve školce plné dětí, bez předsudků a upozorňování.

Ředitelka mateřinky Alena Pinďáková měla při rozhodování, zda Matýska vzít jasno: „Aby měla integrace smysl, musí být přínosná pro obě strany. Jak pro integrované dítě, tak i pro ostatní děti v kolektivu. Učí se vzájemně ohleduplnému soužití, akceptování odlišných potřeb a možností druhých. Pro pedagogy znamená integrace hodně práce, neustálé doplňování odborných znalostí a informací. Odměnou je však každý malý úspěch dítěte a spokojenosti rodičů. Zařazení dítěte s handicapem do skupiny zdravých dětí má pozitivní vliv na jeho další rozvoj. Protože v předškolním věku se děti učí přirozeně nápodobou, poskytují zdravé děti vzor pro integrované dítě a podněcuje je k dalším aktivitám."

Matýsek se do dětského kolektivu zapojuje velice dobře. „Od dubna jsme školku navštěvovali nepravidelně a od pondělí jsme zde oficiálně. Jako pedagogický asistent pomáhám Matýskovi s jakoukoliv činností. Pokud potřebují paní učitelky výpomoc, obrátí se na mne," popsala asistentka Lenka Bandžalová.

Financování pedagogického asistenta zajišťuje krajský úřad. „Krajský úřad Plzeňského kraje vyšel maximálně vstříc, co se týče přijetí Matýska do běžné školky. Během čtrnácti dnů bylo rozhodnutí na stole a Matýsek tedy mohl do běžné školky," poznamenala ředitelka.
Spousta školek se bojí takové děti přijmout. „Obvolala jsem všechny školky v dosahu a jediná Tisová můj návrh přijala. Jsem ráda, že jsme v Tisové. Děti jsou tu úžasné a kolektiv také," ukončila Bandžalová.