„Letos byl tachovský okres zařazen mezi hospodářsky slabé okresy a první pomoci, které jsme se dočkali bylo, že nám ministr Slámečka odstranil z cedule na dálnici Tachov,“ zlobil se starosta Tachova Ladislav Macák s tím, že okresní město jaky kdyby rozhodnutí ministerstva dopravy téměř vymazalo ze světa. „Jezdí k nám návštěvy z různých míst. Už se stalo, že nám volali, že bloudí a ptali se, jestli nebyla silnice zrušena a nahrazena jinou,“ dodal.
Potíže mají také podnikatelé. Několik si jich stěžovalo. „Do Tachova jsme přišli před dvanácti lety právě proto, že je město výhodně položeno nedaleko dálnice. Teď nás obchodní partneři občas hledají, bloudí. Pro obchodní jednání je to nepříjemné, nedůstojné,“ vyjádřil se Martin Kořínek, ředitel firmy Grammer, která patří k největším zaměstnavatelům ve městě. „Chystáme stavbu nové haly, budeme přijímat nové zaměstnance a jednáme s řadou obchodních partnerů. Je to ale složité, když nevědí, kde vlastně odbočit z dálnice,“ uvedl.
Podle Jakuba Ptačinského z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR existuje metodika, podle které se cedule u sjezdů z dálnic názvy měst popisují. „Jde v ní hlavně o popis cesty i z mezinárodního hlediska. Právě z tohoto hlediska byl povýšen význam rychlostní silnice z Karlových Varů do Chebu, čímž získala na významu i spojnice, tedy silnice číslo 21. Proto mohlo dojít k přeznačení cedulí,“ uvedl Ptačinský.
Podle představitelů Tachova se ale spíše jedná o lobbing Mariánských Lázní. Tachov už žádal ministra dopravy o vysvětlení, místo ministra prý odpověděl náměstek, že požadavek lázeňského města byl dlouhodobě projednáván. Na další dopis zatím odpověď nepřišla.