Jezdci na terénních motorkách a čtyřkolkách, kteří jezdí načerno na trati ve Vítkově, dělají starosti motokrosovému klubu v Tachově. Minulý týden jsme uveřejnili názor lidí žijících v tachovské ulici Ve Vilkách a majitelů nedalekých zahrádek v kolonii U trati. Stěžovali si na přílišný hluk jdoucí z nedaleké motokrosové trati ve Vítkově. Podle nich motorkáři jezdí i mimo vyhrazenou dobu. „Na základě opakovaných stížností od občanů necháme v brzké době úroveň hluku znovu změřit,“ řekl nám minulý týden v pátek starosta Tachova Ladislav Macák. „Pokud vím, první měření hluku vyhovělo s rezervou,“ dodal.

Jeho slova potvrdil Jiří Trávníček ze Zdravotního ústavu v Tachově. „První měření bylo asi před třemi lety. Tehdy nebyla překročena přípustná hranice,“ řekl Trávníček. V sobotu 21. dubna uskutečnil zdravotní ústav na této trati nové měření. Byli přítomni i zástupci městského úřadu. „Hluk na místě byl vysoký. Při měření jsme museli postupovat tak, abychom z něj vyloučili i ostatní zvuky. Šlo hlavně o projíždějící vlaky a přelétávající letadla,“ pokračoval Trávníček. Výsledky toho měření ještě nejsou zpracované. Podle Jiřího Trávníčka to ale vypadá, že stanovený hlukový limit 50 decibelů nebyl překročen.

Odkud se tedy bere hluk, který obtěžuje občany? „Zjistili jsme, že na trati i mimo ni jezdí někteří lidé načerno. Dokonce mají odstraněny registrační značky,“ říká starosta Macák. „Naše městská policie už o tom ví a bude tyto lidi postihovat. Potřebujeme ale pomoci i od státní policie,“ dodal. Podle Martina Srby, zástupce tachovských motokrosařů, by bylo škoda zrušit trať, protože pak by se určitě jízdy motorek mimo trať a určenou dobu rozšířily. Byla by řešením situace nějaká protihluková řešení? Podle Jiřího Trávníčka by asi nebyla moc účinná. „ Trať ze tří čtvrtin stejně leží za horizontem. Zvuk do ulice Ve Vilkách se šíří přes údolí. Tam by stromy mnoho nepomohly,“ dodal na závěr.