Zatímco ten první sedlá nově cestovní enduro o výkonu 650 kubíků, ten druhý je věrný patnáctistovce chopperu. Oba se shodují v jednom: opatrnosti není nikdy dost.

„Bacha musíte dávat všude," řekl Deníku Jaroslav Juran. „A nejzrádnější je to v místech, kde silničáři opravují díry štěrkovou směsí. Všude jsou drobné kamínky, které kloužou," dodal.

Roman Joselevič s ním naprosto souhlasí. „Největší riziko je kluzký štěrk. A velké díry, které vás mohou překvapit za jakoukoliv zatáčkou," doplnil.
Libor Paukner, prodejce motocyklů z Tachova, nabádá motorkáře ke zvýšené opatrnosti hlavně teď, na začátku jara. „Teď se musí jezdit hodně opatrně. Silnice jsou po zimě ještě studené, klouzavé, plné zbytků po posypech. Zvláště začátečníky to může nepříjemně překvapit," zní jeho rada zkušeného motorkáře.

„Dávat pozor je také třeba na technický stav motorky. Hlavně na jízdní vlastnosti, brzdy, gumy. Zákon sice neřeší, jaké mají být pneumatiky na předních a zadních kolech, řeší jen přípustnou hloubku dezénu, ale je dobré mít na stroji gumy od jednoho výrobce a samozřejmě v dobrém stavu. A pokud si někdo neumí technický stav motorky sám dobře zkontrolovat, ať se obrátí na odborníky. Je to bezpečnější," uvedl Paukner.

Motorkáře potkáváme na silnicích rok od roku ve větším počtu. Tachovsko podle nich patří k regionům, které nabízejí kvalitní projížďky. „My si vždycky vytipujeme nějaký zámek, hrad, nebo místo, kde se dá také dobře navečeřet. A rádi jezdíme na Bezdružicko. Tam je hezká krajina a také z jízdy máte na Bezdružicku dobrý požitek," vyjádřil se Jaroslav Juran, který díky svému stroji může sjet i na krkolomnější cestu. „Určitě by bylo pěkné se projíždět třeba po lesních cestách, tam se ale nesmí, ani auty, ani na motorkách," dodal.

Všeobecně oblíbená nejen motorkáři z Tachovska, ale z mnoha různých regionů, je silnice z Mariánských Lázní na Bečov nad Teplou. Rád po ní jezdí právě Roman Joselevič. „Když je více času, rád si vyjedu třeba na Chodsko. Na Babylon, nebo ke Kozinovu pomníku, nebo někam po hradech a zámcích. Ale snad všichni motorkáři jezdí na Mariánskolázeňsko a na Tepelsko, silnicí k Bečovu. To je celkem kvalitní silnice a užijeme si ji na cestovních motorkách i na chopperech," řekl Deníku.

„Silnice na Bečov je mezi motorkáři skutečně velmi oblíbená," potvrdil Libor Paukner. „Ale je také dost nebezpečná. Je na ní velké množství prudkých zatáček a je proto třeba dávat hodně pozor. Ani na Tachovsku nejsou špatné silnice pro vyjížďky na motorce. Hlavně musí všichni motorkáři přizpůsobit jízdu svým dovednostem. Hlavně rovinky svádí k vysokým rychlostem, což se za prvé nesmí a za druhé je třeba neustále počítat, že může do cesty skočit třeba srnka. Prostě dávat pořád pozor," připomněl.

Také v letošním roce se mohou motorkáři na Tachovsku těšit na řadu akcí. Tradiční První míli mají už za sebou a ta letošní byla pořádně studená. Na konci sezony pak čeká Poslední míle. Mezitím se uskuteční například koncem srpna Jízda garážových jezdců. „Opět se bude konat v rámci festivalu Ještě jeden fest. Trasu jsme jezdili dva roky stejnou, tak ji letos možná zkusíme změnit," řekl organizátor Tomáš Turner.

Kromě zmíněných akcí se například v říjnu pojede Motošedestáka, také červencový festival Tarock bývá setkáním motorkářů a tradičně koncem jara se koná v Plané na letišti Kříženec Auto Moto Párty.