Donedávna výjev jak z fantastického románu se stává v Chodové Plané skutečností. Namísto zaprášené tabule mají žáci a kantoři v chodovoplánské základní škole už týden její elektronickou variantu. Výuka s interaktivní tabulí se tak pro žáky stává mnohem atraktivnější a zajímavější.
„Tento způsob výuky znám už několik let. Teprve před rokem jsme ale začali usilovat o získání interaktivní tabule pro naši školu,“ říká ředitel Základní a mateřské školy v Chodové Plané Jan Ambrož.


Dvousettisícová investice do elektronické pomůcky šla z prostředků městyse a nemělo by zůstat u jediné. „Chtěli bychom takto vybavit všechny učebny. Do konce letošního roku předpokládám pořízení ještě jedné tabule,“ hovoří o plánech ředitel.


Děti, pro které je pomůcka zejména určena, se musí s tabulí naučit pracovat. „Nemělo by jim to dělat nejmenší problémy. Spíše je ze začátku kladen větší nárok na přípravu kantorů,“ vysvětluje Ambrož.


Učitel při výuce snadněji upoutá pozornost žáků a v jedné výukové hodině může použít i dvacet různých „tabulí“, což v případě té klasické nebylo možné.
„Nejčastěji se učíme češtinu a matematiku,“ říká Tomáš Omcirk, žák páté třídy. „Skvělé je, že se na tabuli dá psát prstem,“ dodává. „Nejtěžší je asi psaní tvrdého a měkkého i. Když se spleteme, smaže se celé slovo,“ pověděl spolužák Antonín Čermák.


Interaktivní tabule má neobyčejné možnosti. Kromě klasického psaní a kreslení umožňuje aktivní zapojení žáka do výuky prostřednictvím multimédií. Kantor tak může celé třídě pustit krátký výukový film. Například při hudební výuce poskytne tabule žákům kromě notového zápisu i zvukový doprovod. Klasická křída a houba se stala v této třídě minulostí. „Po staré tabuli jsme i občas házeli houbou. To teď nejde. Ale vůbec se nám po tom nestýská,“ doplňuje Antonín Čermák.