Jako každý rok přichází podzim a nevyzpytatelná zima. Nesmíme zapomenout, že například chladící směs musí být mrazuvzdorná. Pravda, celoroční náplň moderních vozů minimálně do mínus 25 stupňů nás o tuto starost osvobozuje. Dvou nebo tříletá lhůta její výměny je dána životností a postupným spotřebovávání inhibitorů koroze. Tehdy je důležitá návštěva servisu. Zde zjistí, jakou teplotní odolnost chladící kapalina má.

U starších aut, která chladící okruh tak těsný nemají, způsobuje doplňování destilovanou vodou snížení odolnosti chladící směsi proti nízkým teplotám. Při prvních mrazících nesmíme zapomenout na přiživení touto kapalinou. Jsou prodávány pod označením NAP free nebo Silicatge free. Oba druhy nejsou mísitelné, mohlo by dojít k vysrážení aditiv, ucpání okruhu a poškození čerpadla.

Obdobně je to také s obsahem nádobky ostřikovačů. Ty musí zachovat tekutost. Výhodné je mít v zimním období připravenu náhradní náplň. Důležitý je bezvadný stav lišt stěrače. Ty vydrží většinou jen půl roku. Vyměnit je nutné také v případě špatného doléhání ke sklu, nebo jiném poškození.

Další kapalinou, na kterou musíme dávat pozor, je brzdová kapalina. Je značně hydroskopická, snadno absorbuje vzdušnou vlhkost, což snižuje bod jejího varu. Vyměnit kapalinu se doporučuje každé dva roky. V zimě dochází k jejímu znehodnocování daleko rychleji. Není na škodu vyměnit brzdovou kapalinu raději před termínem.

Významný je stav oleje. Zimní oleje mají ve svém označení písmeno W a existují v mnoha viskozních třídách, např. 0W, 5W, 10W, 15W, 20W a 25 W. Z čísla lze odvodit teplotu, při níž je možné olej ještě použít. Příliš hustý olej je možné ředit jednou pětinou benzinem, nejlépe technickým. Jenže benzin postupně z oleje vyprchá a proto je lepší použít speciální aditiva – moditifikátory viskozity nebo depresanty. Materiály se v zimě smršťují a hrozí, že netěsnosti okruhů starších aut se mohou nepříjemně zvětšit.

Nezapomeňme na praktickou výbavu vozidla na zimu. Škrabky, rozmrazovače, rukavice, baterka, pytlík s pískem a především sněhové, protiskluzové řetězy. Nejlepší je naučit se jejich montáž poslepu. Dojde-li k nasazování přímo na silnici, nezapomeňme označit své místo výstražným trojúhelníkem. Zvedák raději nepoužívejme, mohl by se zabodnout do sněhu, nebo podklouznout. Po nasazení řetězů musíme ujet pár metrů a potom montáž zkontrolovat a utáhnout. Samoupínací řetězy to umí samy. Řetězy nesmíme nechat pevně přitlačeny k pneumatice. Musí se dostat do styku s vozovkou dříve, než plášť.