Motorový padákový kluzák je řazen mezi ultralehká letadla, kde má pilot na zádech krosnu s motorem o přibližné váze kolem pětadvaceti kilogramů. Krosnu může nahradit také tříkolka. Mistři z různých míst si v Erpužicích dali zkušebné trénink. „Vyhovuje nám tu minimální omezení, jako jsou třeba elektrické stožáry a vedení. Nejsou to závody, jen tu prostě trénujeme s tím, že také při příležitosti Dne dětí ukážeme své umění na stříbrském stadiónu,“ uvedl oraganizátor akce Pavel Štěpán, držitel titulu Mistra Evropy roku 2001, který se přistěhoval z Českých Budějovic do Lhoty u Stříbra. Jeho tým dokonce vloni vyhrál i mistrovství svě­ta.

Tréninky mají své přesné stanovy. „Jde o tři disciplíny. Je to ekonomická, technická a navigační. Při té první se letec vlastně drží mapy a dle ní létá. Druhá je něco pobodného, jde ale ještě i o sladění motoru. Technická zahrnuje slalom, což je o tom, že letec se musí přiblížit k zemi tak, aby nohou kopal do vyšších tyček, které jsou zabodnuté do země. To se musí stát devětkrát a je to na čas,“ vysvětli Štěpán.

Na Tachovsko přivedla Mistra Evropy láska. „Moje přítelkyně pochází z Tachova, máme měsíčního potomka. Lhotu jsem si vybrali, abychom tam mohli mít také koně, což je náš další společný koníček,“ usmíval se Pavel Štěpán.

Původem tachovská Kamila Trávníčková byla na letišti v Erpužicích také. „Také lítám, už to budou asi čtyři roky, co jsem začala. Přivedla mě k tomu náhoda na letišti v Oldřichově,“ usmívala se. „Máme s Pavlem opravdu společné zájmy, u něj je na prvním místě paragliding a na druhém koně, já to mám opačně,“ dodala Trávníčková.

Pokud prý elitním pilotům z celé naší země bude erpužické letiště vyhovovat, je prý možné, že se na Tachovsko budou pravidelně na podobné tréninky vracet.