„Je vidět, že lidé jak v Tachově, tak ve Stříbře mají o naše kluby zájem. Také jsme si dle našich výsledků vyhodnotili, že se díky naší práci klienti posunuli v jejich individuálních plánech, což je pro nás asi největší odměna a hnací motor pro naši práci. Je důležité vědět, že má tato činnost pro lidi smysl," řekl vedoucí nízkoprahových klubů Michal Kandler.

„Jsem rád, že mohu do Relaxu chodit. Nejen kvůli fotbálku a jiným hrám, které tu hrajeme, ale také kvůli kamarádům a kvůli tomu, že se zde můžeme s pracovníky klubu doučovat. Myslím si, že mi to ve škole hodně pomohlo," sděloval své zážitky z klubu jeden z tachovských klientů, který si nepřál být jmenován. „Je to určitě mnohem lepší, než se potulovat venku," dodal klient.

Oproti roku 2011 se v Tachově snížil počet klientů využívajících služby o 30%, což činí osmnáct klientů. To vzniklo z toho důvodu, že byl omezen provoz během úpravy a stěhování do nových prostor. I přes nižší návštěvnost se ale zdvojnásobil počet poskytovaných výkonů těmto klientům, což v praxi znamená, že měli zájem o aktivní využívání služeb v klubu, které jim mají pomoci i v běžném životě.

Ve Stříbře byl počet klientů i výkonů stejný jako v předchozím roce 2011. „To, že se počet výkonů v Tachově zvýšil, je názornou ukázkou smysluplnosti této služby. Také je vidět, že si zde klienti jen nehrají, ale snaží se udělat něco pro svůj život, s čímž se jim snažíme právě aktivně pomáhat. Ve Stříbře vzhledem ke kapacitě zařízení, je výsledek také velice povzbuzující. Jak návštěvnost, tak počet výkonů zůstaly stejné jako v minulém roce," zhodnotil využívání služby Kandler.

Lukáš Hilpert