VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový most je podle motoristů zvlněný, chyba to prý není

Kočov – Několik týdnů je ve zkušebním provozu obchvat Kočova. Jeho součástí je také most přes údolí Mže, který motoristy nenchává klidným. Domnívají se totiž, že most není zcela v pořádku.

13.7.2011 1
SDÍLEJ:

Zvlněný most u kočova.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Deník na to upozornilo několik čtenářů. „Podle mého názoru má most závažný nedostatek, a sice nerovnost povrchu, jakési zvlnění. Je to prý neodstranitelná závada, kterou nenapravili ani mohutným obrušováním povrchu vozovky,“ domnívá se Josef Vyskočil.

Zvlnění není možné si nevšimnout, je patrné i při přejezdu mostu. „Přitom se říká, že stavbu dělala česká firma, ale most snad německá a asi to nezvládla. Myslím, že by se tomu měla věnovat pozornost. Dopravní stavby jsou u nás velmi předražené, často se platí i za nekvalitní práci. Na nově otevřeném mostu jsou osazeny dopravní značky výstražné: příčná stružka nebo hrbol a nebezpečí smyku za deště. To dokazuje, že se povrch mostu nepovedl,“ upozornil Vyskočil.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martiny Vápeníkové se nejedná o nekvalitně provedenou práci. „Zhotovitel stavěl na základě projektové dokumentace předložené projektantem. Ta byla schválená a odsouhlasená všemi dotčenými organizacemi, což pouze dokládá pravomocné stavební povolení,“ uvedla Vápeníková.

„Projektant ve svém vyjádření uvádí skutečnosti, že betonové mosty se obecně vždy staví v nadvýšeném tvaru tak, aby tvar konstrukce byl nadvýšený i po dlouhé době užívání. V případě mostní estakády v Kočově byly pro typické pole jednotlivé vlivy uvažovány v hodnotách celkového nadvýšení před betonáží o 108 milimetrů. Po dokončení mostu v okamžiku uvedení do provozu zůstává na mostě ještě zbytek nadvýšení, který se v čase bude zmenšovat. K ideálnímu teoretickému tvaru mostu se konstrukce bude postupně blížit, prakticky jej však dosáhne v horizontu 100 let,“ vysvětlila mluvčí.

„Z psychologického hlediska je příznivější, když mostní konstrukce je ve středu pole nadvýšena směrem vzhůru, nikoliv prohnuta směrem dolů,“ doplnila.

Plzeňská Správa ŘSD ČR vyzvala podle Vápeníkové na konci června projektanta, aby nechal geodeticky zaměřit výškové rozdíly na niveletě vozovky na mostě a tato čísla porovnal s přípustnými čísly, která předepisuje příslušná norma. „Tyto výsledky má projektant předložit Správě Plzeň v horizontu přibližně tří týdnů, tedy nejdéle na přelomu července a srpna letošního roku,“ uvedla mluvčí.

Autor: Jiří Kohout

13.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z kroužkování orlů mořských na Tachovsku
6

FOTO: Orel mořský z hnízda s hlavou panenky se vrátil na Tachovsko

Ilustrační foto HC Škoda Plzeň - HC Olomouc.

Facka na Hané. Mora zničila Škodovku pěti góly

Série pokračuje. Viktoria porazila i Brno

Plzeň – Nezaváhali. Fotbalisté Viktorie Plzeň vyhráli už jedenácté utkání v řadě od začátku ligové sezony. V neděli doma porazili 3:0 Zbrojovku Brno, vedenou bývalým koučem Plzně Romanem Pivarníkem. O branky se postarali Krmenčík, Hořava a Kopic.

Starostům se nevedlo, vyhrál jen jeden z nich

Plzeňský kraj – Kandidátka STAN na vítězné ANO nestačila ani tam, kde vládnou kandidáti.

Síla přírody: ohořelé větve rozkvetly

Tachovsko - Slunečné počasí minulého týdne dalo přírodě možnost, aby ukázala svoji sílu.

Vrba: Máme co napravovat

Plzeň – Porážkou s Luganem připravili svým fanouškům velké zklamání. Už tuto neděli si je mohou fotbalisté Viktorie Plzeň částečně udobřit. V jedenáctém kole první ligy doma přivítají celek Zbrojovky Brno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení