„Dříve jezdily autobusy ve výhodnější dobu. Teď si ani nestačíme ve městě nakoupit. Při tvorbě jízdního řádu se nás nikdo na nic neptal,“ postěžovala si stříbrská seniorka. Podle místních je také problém v tom, že veřejná doprava nezajišťuje autobusové spoje ke všem vlakům přijíždějícím do Stříbra.

„Je možné, že na některý vlakový spoj nebyl odvoz. Byly připomínky, že autobusy zajišťující dopravu na vlakové nádraží a zpět odjíždějí ze svých stání dříve, než by měly. Od prosince, po jednáních s ČSAD Stříbro, mají autobusy čekat místo původních pěti deset minut. Pokud se někdy stalo, že řidič interval nedodržel, je třeba, aby nám to lidé nahlásili. Potřebujeme konkrétní informace, abychom si v oprávněných případech mohli stěžovat,“ řekl starosta Stříbra Bohuslav Červený.

„Ne ke všem vlakům ale autobusy jezdí. Většinou se snažíme, aby jezdily k těm nejvytíženějším. Dopravce chtěl letos po nás dalšího čtvrt milionu. Od toho nakonec ustoupil. Už nyní doplácíme na provoz městské hromadné dopravy zhruba jeden a čtvrt milionu korun,“ dodal starosta.

Dopravce nemůže zajistit více autobusů. „Pokud město nemá další peníze, nemůže jich jezdit tolik. Jsou vybrány spoje, u kterých je předpoklad, že budou dostatečně využívány. Například ráno, kdy jezdí děti do škol a dospělí do zaměstnání. Naproti tomu je spousta vlaků dopoledních i odpoledních, ke kterým autobus nejede. Nejsou na to peníze,“ reagoval vedoucí stříbrské pobočky ČSAD Tomáš Liška. Všechny autobusy jezdící k vlakům, nyní čekají deset minut na jejich příjezd. Při zpoždění větším než deset minut, autobus už čekat nemůže, zpozdil by další spoje.