O čem přemýšlet má do druhého pololetí jedenáctiletá Martina Krátká z Tachova. „Mám dvě čtyřky, to mne doma určitě nepochválí,“ neskrývala smutek.

Zlepšit se chce také Nikola Formánková z Přimdy. Na pololetním výpisu se ji totiž vedel tří trojek objevila také čtyřka z matematiky. „Ty špatné známky mám hlavně za to, že jsem neplnila domácí úkoly. Musím v tom být pečlivější,“ špitla.

Její spolužačka Michaela Hrůzová má naopak velký důvod k radosti. Na jejím vysvědčení se skví samé jedničky. „Když mi z něčeho hrozí dvojka, okamžitě se to snažím opravit na jedničku. A vyšlo to,“ usmívá se.

„Míša je hodně snaživá a úlohy plní velice svědomitě,“ pochválila ji třídní učitelka Natalija Toščeva.

Samými jedničkami se může pochlubit také prvňačka Alenka Kagánková z Tachova, kterou nejvíc baví čtení. „Maminka mi něco rozečte a já to pak po ní dokončím. Už umím všechna písmenka a také počítat do deseti,“ pochlubila se svými znalostmi.

Nerada má naopak Alenka diktáty. „Několikrát jsem už z nich dostala dvojku. To je ale nejhoší známka, jakou jsem kdy dostala,“ řekla.

Diktáty nemusí ani Alenčin spolužák Benjamin Smutný. „A ještě k tomu nemám rád výtvarnou výchovu. Nejvíc mne baví matematika,“ uvedl prvňák.

Pololetní vysvědčení je důležité zejména pro žáky osmých a devátých tříd. „Hlavně v ohledu na přijímací zkoušky a tím pádem pak na další studium. Také pololetí totiž může být jakýmsi odrazovým můstkem,“ informuje zástupkyně ředitele Základní školy v Přimdě Marie Vítková.

Pedagogové vyzývají rodiče, aby se vysvědčením svých ratolestí nestresovali a děti za ně netrestali. „Sami jsou průběžně o školních výsledcích průběžně informováni v žákovských knížkách, takže už vlastně dopředu vidí, jak na tom jejich potomek s výsledky bude. A stanovisko by tak měli zaujmout během roku a ne až v jeho závěru či polovině,“ podotkla Marie Vítková s tím, že učitelé z přimdské základní školy pravidelně kontrolují žákovské knížky a vyžadují, aby se v nich rodiče každý týden podepisovali.

Miloš Němec, Josef Holek