Tomio Okamura začal v devadesátých letech vozit do Česka hromadně japonské turisty, jejichž cílem bývá převážně Praha a památky zapsané v seznamu Unesco. Deník se jej proto před představením zeptal, co by mohlo udělat Tachovsko proto, aby se o něj japonští turisté začali zajímat. „Na japonské turisty nemá Tachovsko a většina českých regionů šanci dosáhnout,“ uvedl Okamura. „Japonský turista žádá minimálně čtyř nebo pětihvězdičkové ubytování a na podobné úrovni žádá i turistickou nabídku. Bohužel, jsme malá země ve střední Evropě a turistický ruch je tady hlavně soutěž mezi Prahou, Vídní, Mnichovem, Norimberkem a Karlovými Vary o přenocování turisty,“ vyjádřil se Okamura.

Toho taková situace, jak řekl, mrzí i ekonomicky. „Trochu Rakušanům závidím, že dokáží turistu v jejich zemi udržet v průměru na pět přenocování, zatímco v Praze to jsou dvě a půl přenocování,“ uvedl a pozastavil se nad cenami za ubytovací služby v hotelech vyšší kategorie. Ty jsou podle něj v mimosezonním období v Praze často nižší než v jiných českých regionech.

„Regiony jako je Tachovsko, Domažlicko a podobné mají šanci získat turisty na původní gastronomické speciality. To je deviza, na které lze stavět. Najít skutečné lokální gastronomické speciality a zpropagovat je, to je aspekt, na který turista slyší a vyhledává jej. Navíc tady zaniká i sezónnost, protože na gastronomické speciality lze lákat po celý rok,“ vysvětlil odborník na cestovní ruch s tím, že podobnou cestou se vydává například Praha, kde byla nedávno vyhlášena soutěž pro obyvatele o nejoriginálnější a zajímavou specialitu s názvem Jak chutná Praha. Nejúspěšnější jídla vzešlá ze soutěže pak budou v nabídce vybraných restaurací.

Při samotné talk show, kterou v kině Mže sledovalo více než 150 diváků, hovořil Tomio Okamura o své životní cestě a o zajímavých situacích, které jej potkávají.