„Výběrové řízení skončilo o něco déle, než bylo předpokládáno. Ale vítěz řízení je nakonec znám a nejdéle do třicátého června s ním bude podepsána smlouva," vysvětlil Deníku generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavel Panuška.
Podle jeho slov se nyní pracuje především na celkovém plánu a technické přípravě celého rozsáhlého projektu. „Právě technická příprava je jedna z nejdůležitějších a nejnáročnějších složek celého projektu rekonstrukce," dále uvedl Panuška.
Všechny tyto přípravy a další administrativa tak odloží plánovaný start potřebné opravy zhruba o dva měsíce.
„Termín začátku rekonstrukce mostu u Malého Rapotína je první srpen. Firma na splnění úkolu dostala limit devadesáti dnů, což je podle mého poměrně krátká doba. Ale i přesto by mělo být hotovo přibližně třicátého října," vysvětlil generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje.
Pro připomenutí. V nosné konstrukci zmiňovaného mostu se musí vyměnit ložiska, která se působením času a různých živlů opotřebovala. Tento stav začíná být již tak alarmující, že mostu hrozí i možné zřícení. Ač je oprava jistě nutná, uzavře se tím opravdu frekventovaný úsek.
Náhradou po dobu oprav by měla být silnice vedoucí přes Oldřichov. Silnice v tomto úseku je již v dnešních dnech poměrně zdemolovaná a určitě by si zasloužila opravu. Té se skutečně dočká ihned po dokončení oprav na nedalekém mostu.
Celkově by se měla částka na opravy vyšplhat až ke třiceti milionům korun. Hlavním investorem je v tomto případě Plzeňský kraj a Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.