Byl pro něj až v Německu a za ty roky uvedl traktorového veterána do takového stavu, že je stroj pojízdný a plně slouží svému majiteli.

„Traktor je vyrobený v roce 1958. Už ho opravuji tři roky. Ne pořád, ale průběžně. Vlastně jsem ho musel celý postavit znovu, protože byl téměř do posledního kousku rozebraný,“ řekl nám Führbacher.

Traktor v typicky zeleno žlutém provedení je celý originál. „Všechny díly jsou původní. Žádný nebylo třeba nahradit nějakou jinou alternativou, nebo nechat vyrobit nějaký speciální díl. Všechny originální součástky této značky se naštěstí dají sehnat,“ vysvětlil majitel historického vozidla.

Přestože renovace stroje zabrala prozatím tři roky, není podle Führbachera tak náročná jako renovace automobilového veterána. „Samozřejmě není možné se opravě věnovat neustále, člověk má i jiné povinnosti. Nebylo to jednoduché, ale opravovat třeba historický automobil je mnohem složitější a náročnější, než traktor,“ vyjádřil.

Traktorového veterána majitel zprovoznil natolik, že i po padesáti letech stroj slouží svému účelu. „Renovace ještě není zcela dokončena, zbývá ale už jen pár drobných detailů. Traktor ale v současné době splňuje všechny podmínky běžného provozu. Já ho ale moc nepoužívám, jezdím s ním třeba pro dříví, nebo ho používám pro takové drobné práce doma,“ uvedl majitel. V sobotu jeho traktor vozil mezi Okrouhlým Hradištěm, Daňkovem, Poloučany a Dlouhým Hradištěm účastníky masopustního průvodu.