Jak Deníku řekl Marek Plochý ze spolupořádající organizace Plzeňská dráha, k největším novinkám letošního ročníku patřil nový exponát železničního muzea, které funguje na bezdružickém nádraží. „Je to část konstrukce původního Pňovanského mostu a jedno ložisko. Zhotovitelé stavby nového mostu byli tak hodní, že nám vyřízli kus mostu a přenechali nám to jako doklad práce našich předků,“ uvedl.

Kromě toho mohli návštěvníci vidět starý viadukt celý, a to v podobě modelu o velikosti H0. „K původnímu mostu získáváme ještě další materiály, které postupně zařadíme do expozice muzea.“

Jak dále Plochý dodal, organizátoři jsou spokojeni i s letošním počasím, které dovolilo jízdu parní lokomotivy. „Musíme mít ale přípřež motorové lokomotivy. Návštěvníci pochopí, že existuje nebezpečí požárů, ale ta mašinka tady naštěstí je. My jsme v pátek při příjezdu do Bezdružic jen zahoukali a za chvíli bylo plné nádraží, jak se lidé těšili,“ uvedl dále. Parní lokomotivy byly nakonec na nádraží dvě, tu druhou přivezli další příznivci železniční historie.

Vedle jízd historickým vlakem si návštěvníci mohli prohlédnout několik výstav, sledovat vláčky na modelových kolejištích, povozit se na šlapací drezíně, či sledovat scénky ze života prvorepublikových četníků, které se odehrávaly i ve stanicích, kam parní vláček zajížděl.

Hrála také dobová hudba, nechybělo občerstvení a stánkový prodej, kde se daly sehnat i železnicí motivované hračky a upomínkové předměty. V neposlední řadě bylo do starých časů změněné i samotné nádraží, a tak perónu dominovala cedule s německým názvem města – Weseritz.

Z jízdy historickým vlakem byli lidé nadšení. A byl velký zájem. „Bylo tak plno, že jsme se nedostali do vagónu, ale stáli jsme na výstupní plošině u zábradlí. Myslel jsem si, alespoň budeme cestou na vzduchu v tom horku, ale z mašiny šlo tolik kouře, že jsme se ho pěkně nadýchali. Ale stálo to za to,“ okomentoval s úsměvem návštěvník ze Stříbra.